معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد

احتمال حمله ملخ‌های صحرایی از پاکستان، هندوستان و عربستان

تهران (پانا) - معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی ۶ استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
احتمال حمله ملخ‌های صحرایی از پاکستان، هندوستان و عربستان

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علی‌مراد سرافرازی در سفر به استان سیستان وبلوچستان در شهرستان ایرانشهر افزود: مبارزه با ملخ صحرایی از سال گذشته تاکنون در سطح ۱۰۸ هزار هکتار از اراضی ۶ استان کشور انجام شده است البته با توجه به پیش‌بینی و هشدار هجوم این نوع ملخ از ۲ سمت پاکستان و هندوستان و عربستان باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

تاکنون سیستان و بلوچستان با ۴۴ هزار ۹۴۰ هکتار مبارزه با ملخ صحرایی بیشترین سطح مبارزه با این آفت بین المللی خطرناک در بین استان‌های درگیر را داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار صرف مبارزه با ملخ صحرایی در ۶ استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس شده وبرای تدوام مبارز پیگیر تأمین وتخصیص اعتبارات بیشتر برای استان‌ها هستیم.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس هشدارهای داده شده شرایط به گونه‌ای است که هم از سمت کشورهای پاکستان و هندوستان و هم از سمت عربستان شاهد هجوم موج جدید ملخ صحرایی خواهیم بود.

سرافرازی بیان کرد: تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده‌است و تلاش می‌شود با همکاری همه ارگان‌های ذیربط از ورود ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار