همزمان با گرامیداشت روز جهانی زمین پاک صورت گرفت

تخریب ٥٣ کوره زغال در جنوب تهران

تهران (پانا) - اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ری از تخریب ۵۳ کوره غیر مجاز و سنتی تولید زغال در بخش قلعه نو این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تخریب ٥٣ کوره زغال در جنوب تهران

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت اداره محیط زیست شهرستان ری و با کسب دستور مقام قضائی، ۵۳ کوره غیر مجاز زغال در بخش قلعه نو این شهرستان تخریب و جمع آوری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه افزود: با توجه به بی توجهی عوامل ایجاد این کوره‌های غیر مجاز به اخطاریه‌های زیست محیطی صادره، روز گذشته با همکاری مقام قضائی و مسئولین محلی کلیه کوره‌های زغال بخش قلعه نو تخریب و جمع آوری شد.

وی تاکید کرد: این واحدها با فعالیت غیر اصولی ضمن ایجاد آلودگی هوا، خاک منطقه را نیز آلوده می‌کنند.

عبادتی ادامه داد: متأسفانه این کوره‌ها عمدتاً در اراضی ملی و کشاورزی ایجاد می‌شوند و آسیب‌های جدی به منابع خاک بارزش وارد می‌کنند.‌

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری همچنین یادآور شد: در سال گذشته نیز تعداد ١٥٠ کوره غیر مجاز زغال گیری در این شهرستان شناسایی شده بود که با پیگیری این اداره و اخذ دستور قضائی و همکاری مسئولین محلی همگی آنها جمع آوری شد.

وی در پایان با اشاره به شعار امسال روز جهانی زمین پاک با عنوان "اقدام برای آب و هوا" و ضرورت توجه به شرایط اقلیمی و حفاظت از منابع آب، خاک و هوا افزود: امیدواریم با توجه به تصویب قانون حفاظت از خاک کلیه دستگاه‌های مسئول در این زمینه ضمن افزایش نظارت بر منابع خاک، در حفاظت جدی از آن بکوشند و این منبع با ارزش را برای نسل‌های آتی نیز حفظ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار