قیمت نان در تبریز 30 درصد افزایش یافت

تبریز(پانا) - رئیس اتحادیه نانوایان تبریز با تایید افزایش قیمت نان در این کلان‌شهر، مقدار آن را ۳۰ درصد اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نان در تبریز 30 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، محمد عباس‌وند عنوان کرد: همه شهرها قیمت نان را در سال ۹۷ افزایش دادند، اما در کلان شهر تبریز بر اساس دستور رییس جمهور مبنی بر اینکه نباید کالاهای اساسی بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، قیمت نان تنها ۱۰ درصد افزایش یافت که آن هم به دلیل افزایش قیمت آرد اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: قیمت همه اقلام روز به روز افزایش می‌یابد و این ۱۰ درصد افزایش قیمت در سال ۹۷، هیچ تاثیری در افزایش درآمد نانوایان نداشت.

وی اظهار کرد: برای تامین هزینه‌های نانوایی‌ها باید افزایش قیمت قابل توجهی در نظر گرفته می‌شد و از این رو مقرر شد در برخی نان‌ها ۳۰ درصد و در برخی دیگر ۳۳ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.

عباس‌وند یادآوری کرد: در واقع می‌توان گفت این افزایش قیمت به نوعی اصلاح قیمتی است؛ به عنوان مثال قیمت هر ۱۰ کیلو خمیر مایه ۲۵۰ هزار تومان بوده که برای تامین و جبران افزایش قیمت آن این اقدام انجام گرفت.

وی اعلام کرد: با افزایش قیمت نان در تبریز از این پس، قیمت سنگک یارانه‌ای با چانه ۴۳۰ گرمی ۱۲۵۰ تومان و در آزاد پزها ۱۵۰۰ تومان، نان لواش یارانه‌ای با چانه ۱۳۵ گرمی ۲۵۰ تومان، نان بربری با چانه ۵۱۰ گرمی یکهزار تومان و در آزادپزها با چانه ۶۰۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان و نان روغنی ۲ هزار تومان است.

در همین حال مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت نیز با اشاره به افزایش میانگین ۳۰ درصدی قیمت نان در استان گفت: بر همگان روشن بود که روز به روز وزن نان کم شده و کیفیت پایین آمده بود از این‌رو بنابه شرایط استان با تاخیر این همسان‌سازی و اصلاح قیمت انجام شد.

اسفندیار ابوالحسن‌زاده، اظهار کرد: قیمت نان در استان آذربایجان شرقی بر اساس قیمت سال ۹۳ بوده و تغییر نیافته و در سال ۹۷ فقط ۱۰ درصد افزایش یافته است‌.

وی با اشاره بر اینکه قیمت نان و گندم طبق تعرفه سال ۹۳ است، گفت: علاوه بر قیمت گندم و آرد، هزینه‌های جانبی از جمله دستمزد و بیمه و غیره را دارد که تاثیر روی قیمت نان می‌گذارد که این هزینه‌ها مدام از سال ۹۳ تغییر یافته است، ولی در هر صورت با این روند نمی‌توان کیفیت نان را ارتقا داد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت با بیان اینکه طرح ساماندهی و همسان‌سازی و تعدیل قیمت انجام گرفت است، گفت: البته بنابه ملاحظات موجود، این طرح با تاخیر انجام گرفت چراکه مقرر بود تا این طرح در سال گذشته عملیاتی شده و به اجرا در بیاید.

وی اضافه کرد: این طرح براساس کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار گرفته شده است و از اول اردیبهشت به اجرا در آمده است.

ابوالحسن‌زاده در خصوص وضعیت انبارها، گفت: به اندازه کافی گندم داریم و همچنین در حال حاضر از استان‌های جنوبی به طریق ریلی و جاده‌ای گندم آورده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه، اصلاح و همسان‌سازی قیمت نان منجر به افزایش کیفیت نان خواهد شد، گفت: بر همگان روشن بود که روز به روز وزن نان کم شده و کیفیت پایین آمده بود از این‌رو بنابه شرایط استان با تاخیر این همسان‌سازی و اصلاح قیمت انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت خاطرنشان کرد: قیمت نان در استان به صوت میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار