حسینی خبر داد: حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

بیش از ۷۰ درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی وارد شبکه شاد شده‌اند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد تمامی مدیران مدارس ویژه استثنایی با نصب شبکه شاد در این شبکه آموزشی حضور دارند و تا کنون بیش از 70 درصد معلمان آموزش و پرورش استثنایی نیز وارد شبکه شاد شده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۸۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
حسینی خبر داد: حضور تمامی مدیران مدارس استثنایی در شبکه شاد

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای هماهنگی شبکه شاد آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تاثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گرفته است گفت: بیش از یک میلیارد و 500 هزار دانش‌آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی است.

وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند همچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.

حسینی با بیان آسیب‌های استفاده از پیام‌رسان‌های مختلف افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلت فرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام شبکه آموزش دانش‌آموزان یا شاد آماده ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان شد.

وی افزود: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نباید گذاشت آموزش‌های مجازی گرفتار روزمرگی شود.

معاون وزیر بیان کرد: باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش‌آموزان با نیاز ویژه شامل مدیران معلمان دانش‌آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.

وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه‌اندازی شده است بیان کرد: ‏مطالب آموزشی، محتوی مناسب، مقالات و اقدامات ویژه استان‌ها باید جمع آوری شده و در کانال قرار گیرد.

‏وی افزود: شاد یک ظرفیت ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و نحوه ‏مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش‌ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه‌ای دسترسی ندارند ادامه داد: عدالت آموزشی حکم می‌کند که برای این دسته از دانش‌آموزان فکری برداریم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش‌آموزان و ارائه بسته‌های آموزشی به شیوه‌های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می‌توان از آموزش‌های تک دانش‌آموزی، آموزش‌های منزل محور و ارائه بسته‌های آموزشی برای تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی به اینترنت و شبکه برخی از دانش‌آموزان استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار