روحانی در تماس تلفنی رئیس جمهور اوگاندا:

آمادگی ایران برای توسعه روابط با اوگاندا

لزوم موضع‌گیری کشورها در قبال اقدامات غیرانسانی آمریکا

تهران (پانا) - رئیس‌جمهور روابط ایران و اوگاندا را بسیار خوب و مبتنی بر احترام متقابل دانست و گفت: آمادگی داریم بدون هیچ محدودیتی مناسبات دوجانبه را در همه زمینه‌ها توسعه دهیم و از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در دو کشور در راستای مناسبات دوستانه استفاده کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۸۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ایران برای توسعه روابط با اوگاندا

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی رئیس‌جمهور اوگاندا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایجاد شرایط سخت برای شهروندان کشورها، خاطرنشان کرد: همه کشورها باید در مقابله با این بیماری همکاری کنند و شرایط ویژه جهانی باید در مناسبات کشورها تاثیر گذارد تا برخی کشورها به اقدامات غیرقانونی خود ادامه ندهند.

روحانی با بیان اینکه روابط جهانی بر این اصل استوار است که همه به قواعد بین المللی تعهد داشته باشند، افزود: متاسفانه با وجود شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، همچنان شاهد تداوم و تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران هستیم و آنها حتی در زمینه ارسال دارو و کمک های بشر دوستانه نیز مقررات و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته اند.

رئیس‌جمهور اوگاندا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تاسف از اقدامات غیرقانونی آمریکا علیه ایران، گفت: معتقدیم که در این شرایط سخت باید روابط انسانی در اولویت باشد و همزیستی مسالمت آمیز را ترویج داده و اختلافات را از مسیر سیاسی حل و فصل کنیم.

«یووری موسوینی» همچنین روابط دو کشور را خوب و دوستانه توصیف و بر توسعه و تعمیق روابط ایران و اوگاندا در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار