معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی از عوامل مؤثر در ایجاد آرامش خانواده‌هاست

بوشهر(پانا)_فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی از عوامل مؤثر در ایجاد آرامش خانواده‌ها و احترام به متوفی است.

کد مطلب: ۱۰۳۸۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی از عوامل مؤثر در ایجاد آرامش خانواده‌هاست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، سید عبدالجلیل حسینی در نشست قرارگاه فرهنگی جهادی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت : ائمه جمعه و جماعات بهترین مبلِّغ برای پایان شایعه‌ها و شبهات در جامعه هستند.
وی شهادت مجاهد سلامت، شهید دکتر غلامرضا فخری را گرامی داشت و ابراز کرد: مسیر خدمت به مردم و انجام تکلیف شاید تغییر کند، اما از بین نمی‌رود و راه جهاد همیشه وجود داشته و این شهید عزیز با بذل جان خود در مسیر دفاع از سلامت مردم، نشان داد پزشکان و پرستاران خادمان ملت بوده و هستند و از هر کمکی برای این مهم دریغ نمی‌کنند.
حسینی افزود: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا فعالیت خود طبق پروتکل‌های جدید وزارت بهداشت شروع کرده است.
وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و شروع اجرای پروتکل‌های درمانی جدید توسط کادر درمان جهت مقابله با بیماری کووید ۱۹، مجموعه نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز تمام ظرفیت‌های خود را جهت همیاری و کمک به پرسنل درمانی دانشگاه بسیج کرده است.
حسینی با بیان فلسفه حضور روحانیون و طلاب جهادی گفت: هدف از برنامه‌ریزی دفتر نهاد رهبری در این بحران، کاهش آلام بیماران و همراهان آنان، همراه بودن و روحیه بخشی به کادر درمان و کم کردن بار نظام سلامت در درمان بیماران است و نقش ائمه جمعه در فرهنگ‌سازی و ایجاد آرامش در خانواده‌ها بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از نیروهای بهداشتی اعم از بهورزان و مراقبین سلامت و همچنین کادر درمان، بهیاران، پرستاران پزشکان متخصص، آن‌ها را سربازان خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانست که سرمایه عمر را به میدان آوردند و ملت ایران قدردان تلاش‌های بی‌نظیر آنان هستند.
معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه احکام شرعی برای خاک‌سپاری جان‌باختگان کرونا حتماً باید رعایت شود گفت: مجموعه دفتر نهاد رهبری در این زمینه هرگونه مشارکت و همکاری جهت تغسیل و تدفین جان‌باختگان کرونا با شبکه‌های بهداشت و درمان استان را دارد.
حسینی با اشاره به مشارکت بی‌نظیر اقشار مردم، گروه‌های جهادی و خیرین، فرهنگ ایرانی و اسلامی را نقطه قوت و سرمایه عظیم کشور در عبور از بحران‌ها دانست و گفت: طبق وعده خداوند نصرت و پیروزی، پاداش صابران و استقامت کنندگان است و مردم ایران نشان دادند با استمداد از تفضلات الهی و به‌کارگیری تمام توانمندی‌ها می‌توان بر هر سختی‌ای چیره شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: واحد فرهنگی شبکه بهداشت و درمان دشتستان یک واحد پویا و مردمی است که در تمامی مناسبت‌ها بهداشتی و مذهبی عملکرد خوبی داشته است.
ماریا خویش دوست افزود: با شیوع بیماری کرونا بیش از 50 گروه جهادی در زمینه تولید ماسک و ضدعفونی اماکن و معابر عمومی فعالیت دارند و واحد فرهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبق وظایف خود ارتباط مؤثری با گروه‌های جهادی مساجد جهت پشتیبانی و حمایت از جبهه سلامت داشته است.
وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی در بحران‌ها استفاده از ظرفیت‌های مردمی است که با توجه به شناخت فرهنگ ایرانی و اسلامی که در مردم ایران وجود دارد نگاه خدمت و ایثار در جامعه ما موج می‌زند و ما می‌توانیم از ظرفیت‌های این گروه‌های جهادی در ابعاد دیگری نیز استفاده کنیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار کرد: نقش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر در زمان کرونا و ارتباط با گروه‌های جهادی قابل‌تقدیر است و با تداوم این همکاری‌ها امیدواریم بتوانیم در فرهنگ‌سازی جامعه گام‌های مؤثری برداریم.
ماریا خویش دوست ضمن تقدیر از نیروهای مردمی جهت توزیع بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی اماکن گفت: این نیروها نقش بسیار خوبی در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا در شهرستان داشته‌اند.
خویش دوست اظهار کرد: تغسیل و خاک‌سپاری جان‌باختگان کرونا طبق پروتکل‌های بهداشتی باید با نظارت چندین ارگان دولتی انجام شود و بازرسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مراسم تدفین تمامی جان‌باختگان حضور داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی هم‌زمان با استان و سراسر کشور در شهرستان دشتستان اجراشده است و امیدواریم با همکاری مردم و نهادها و ارگان‌های دولتی با حفظ فاصله اجتماعی هرچه زودتر این ویروس را شکست دهیم و بیماری کنترل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار