ارسال نامه نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور به وزیر آموزش و پرورش در مورد آموزش های فضای مجازی

مشهد(پانا)- رئیس مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران از انتشار و ارسال نامه نمایندگان مجلس دانش آموزی با موضوع آموزش ها در فضای مجازی، به وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ارسال نامه نمایندگان مجلس دانش آموزی کشور به وزیر آموزش و پرورش در مورد آموزش های فضای مجازی

سید محمد عماد هاشمی رئیس‌ مجلس دانش آموزی کشور و نماینده خراسان رضوی در نهمین دوره مجلس دانش آموزی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: پس از مواجهه کشور با بحران کرونا نظام‌ آموزشی کشور هم مثل سایر نهاد ها با چالش بزرگی روبرو شد. ضرورت استمرار آموزش باعث شد حتی اگر امکان حضور در مدرسه وجود ندارد، ارتباط معلمان با دانش آموزان از طریق فضای مجازی ادامه پیدا کند.

او گفت: این روش هم مشکلات بسیاری را از قبیل عدم دسترسی تمام دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار به گوشی های هوشمند و رایانه و عدم پوشش سراسری اینترنت و همچنین عدم کفایت این روش برای تدریس تمام منابع، جمعی از نمایندگان مجلس دانش آموزی را بر آن داشت تا با مشورت با دانش آموزان، کارشناسان و صاحب نظران، نامه ای را به عنوان پیشنهاد به وزیر آموزش و پرورش ارسال کنند.
متن نامه به شرح زیر است:
جناب آقای حاجی میرزایی
وزیر محترم آموزش‌و پرورش
با سلام و تحیت
با توجه به جلسات آتی حضرتعالی در خصوص تصمیم‌گیری مسائل کلان آموزش‌وپرورش در شرایط کنونی کشور که با بیماری کرونا مواجه است موارد زیر جهت برقراری عدالت آموزشی که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و دیگر اسناد بالادستی، قابل تأمل و بررسی است، بنابراین ما نمایندگان مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران موارد و پیشنهاداتی را با در نظر گرفتن وضعیت همه دانش‌آموزان سراسر کشور اعم از عادی و با نیازهای ویژه(استثنایی) خدمت جنابعالی عرض می‌نماییم:
الف ـ برگزاری امتحانات پایانی و آزمون کنکور
ـ به‌دلیل عدم آشنایی و اطلاع معلمین، دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها و نیز عدم وجود زیرساخت‌های لازم در بیشتر مناطق کشور از دسترسی لازم و با کیفیت به اینترنت و شبکه‌ها و فضای مجازی مشکالت عدیده‌ای را برای دبیران و دانش‌آموزان و اولیا ایجاد کرده و افزون بر تمام این مشکلات دبیران نیز به دلیل اینکه از پایان سال تحصیلی و حدود زمان برگزاری امتحانات پایان ترم مطلع نیستند در تدریس مطالب نگرانی و عجله فراوان دارند، بر این اساس به‌منظور رعایت اصل عدالت آموزشی در سراسر کشور تدریس و یادگیری به صورت مجازی نمی‌تواند از بازدهی قابل قبولی برخوردار باشد، به همین منظور پیشنهاد می‌شود که سؤالات امتحانات پایانی از مطالب تدریس شده تا تاریخ 2 اسفندماه ۹۸ طراحی شوند.
ـ به‌دلیل برگزاری آزمون کنکور سال جاری و اهمیت خاص این موضوع برای دانش‌آموزان مشمول این آزمون، خواهشمند است در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به این مورد که سؤالات امتحانات پایانی، مدارس و کنکور سراسری از مطالب تدریس شده تا تاریخ 2 اسفندماه طراحی شود، اشاره شود.
ـ امتحانات مدارس در تمامی پایه‌ها نیز می‌بایست از مفادی اخذ شود که تا تاریخ دوم اسفند ماه به‌صورت هماهنگ در فضای حضوری تدریس شده، پیشنهاد می‌شود 20 درصد از منابع کتب درسی که بعد از تاریخ مذکور به‌صورت غیرمتمرکز تدریس شده در طرح آزمون های یاد شده، لحاظ نشود.
ـ دانش‌آموزانی که به‌دلایل مرتبط با این شرایط نتوانسته‌اند در آزمون پایانی سال تحصیلی 99 ـ 98 شرکت نمایند و یا حد نصاب قبولی را کسب کنند، در سال تحصیلی جدید فرصت مجدد آزمون از دروس مورد نظر برایشان فراهم شود.
ـ تصمیم‌گیری در مورد تاریخ برگزاری آزمون دروس باقیمانده دانش‌آموزانی که تغییر رشته داده‌اند.
ب ـ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید
به جهت رفع نواقص احتمالی آموزشی سال تحصیلی 99 ـ 98، پیشنهاد می‌ شود در سال جاری مدارس زودتر از موقع مقرر (اول مهرماه) شروع به فعالیت نمایند و روزهای پنجشنبه نیز در سال تحصیلی آینده مورد استفاده قرار گیرند. بدیهی است که کاستن از محتوای آموزشی و تدریس آن در سال تحصیلی آینده بسیار مناسب‌تر از پایان سال تحصیلی به قیمت تدریس عجولانه و بی‌کیفیت در فضای مجازی باشد.
در پایان تقاضا می‌شود نسبت به تسریع در رفع سردرگمی دانش‌آموزان، والدین و معلمین با در نظر گرفتن شرایط تمامی دانش‌آموزان اعم از برخوردار و محروم تدابیر لازم اندیشیده شود.
با احترام
نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی
جمهوری اسلامی ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار