خوب و بد «سریال نون.خ» از نظر نماینده استان کرمانشاه

تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است «سریال تلویزیونی نون.خ» دارای نقاط مثبت و منفی می‌باشد که باید واقع بینانه آن‌ها را مورد توجه قرار داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
خوب و بد «سریال نون.خ» از نظر نماینده استان کرمانشاه

به گزارش مجلس، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره پخش سریال «نون.خ»، اظهار داشت: در مورد این سریال بخش‌های زیادی اعم از موافقت و مخالفت صورت گرفته است اما معتقدم باید با دید واقع‌گرایانه‌ای به این سریال توجه کرد. سریال پایتخت خوب بود زیرا باید با گسترش دامنه سریال‌های تلویزیونی، اقوام مختلف ایران را بهتر به مردم سراسر کشور بشناسانیم. سریال «نون.خ»، در شناسایی فرهنگ، مناطق دیدنی جغرافیای مناطق کردنشین موفق بوده است اما برخی از انتقادها نیز به این سریال تلویزیونی وارد است.

وی با بیان اینکه سریال طنز ساخته شده و بازیگران آن در رفتار خود اقدامات طنزگونه‌ای دارند، افزود: باید به این موضوع توجه داشت که بازیگران «نون.خ» از فرهنگ و واقعیت‌های رفتار مردم کُرد نمایندگی نمی‌کنند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه برخی از رفتار بازیگران نون خ «پت و مت»گونه است و با عقلانیت مردم ایران و کُردها همخوانی ندارد، ادامه داد: روح شجاعت و از خودگذشتگی گذشتگی مردم کُرد در این سریال تحت‌الشعاع کارهای طنز قرار گرفته است.

مردم زلزله‌زده قدردان کمک‌های مردمی بوده و هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرشناسی مردم زلزله‌زده را در این فیلم می‌بینیم، گفت: مردم ایران برای مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه کارهای عظیمی را انجام دادند و تا یک ماه پس از وقوع زلزله کرمانشاه مسئولان مناطق زلزله‌زده، نگران مدیریت کمک‌های مردمی بود. مردم استان کرمانشاه قدردان کمک‌های مردمی بوده و هستند.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران پس از وقوع زلزله، افزود: یک جوان زلزله‌زده را دیدم که ۱۶ نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده بود و پس از مشاهده هجوم مردم جهت کمک به زلزله‌زدگان میگفت «از وقتی که کمک‌ها و همدردی مردم ایران را دیده‌ام این غم بزرگ برای من تسکین یافته است». فرضیه من این است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای آن که مردم در خانه بمانند، سریالی که قرار بود در ماه رمضان پخش شود را سریعتر و با عجله پخش کردند، به همین جهت نواقصی را در آن مشاهده می‌کنیم.

سریال نون.خ سیاه یا سفید مطلق نیست

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش‌هایی از سریال «نون.خ» قابل دفاع است و بازیگران در کنار سایر عوامل این فیلم سعی کردند تا فیلم خوبی را تهیه کنند اما بخش‌هایی از سریال نفس با ارزش‌ها و رفتارهای مردم همخوان نیست. مرزبانی بخش از فرهنگ مردم کُرد است که در سراسر مرزهای کشور کردها با شجاعت در این زمینه عمل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار