رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

تا زمانی که درمان قطعی برای بیماری کرونا پیدا نشود در شرایط بحران هستیم

زنجان (پانا) - پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، طی نشست ویدئو کنفرانس با خبرنگاران در خصوص وضع درمانی بیماری کرونا گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تا زمانی که درمان قطعی برای بیماری کرونا پیدا نشود در شرایط بحران هستیم

پرویز قزلباش در این نشست خبری گفت: تا زمانی که این بیماری سلامت افراد را به صورت فردی و جمعی تهدید می‌کند، دارای هزینه است.

قزلباش افزود: هزینه های ایجاد شده توسط ویروس کرونا به دو شکل نیروی انسانی در عملکرد ادارات و از طرف دیگر با آلوده کردن افرادی که از بیماران مراقبت می‌کنند به جامعه تحمیل می‌شود و هزینه‌های مختلفی از جمله نگهداری، دارو، آزمایشگاهی و چرخش مالی نیز دارد. هر بیماری دیگری که چنین شرایطی را ایجاد کند، غیرقابل جبران و تخریب کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: از نظر سازمان جهانی و مراجع مختلف شاید ایجاد اختلالات روانی از مشکلات پسا کرونا باشد که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

قزلباش افزود: طی دو ماه گذشته حدود ۴ میلیارد تومان برای تهیه ماسک و وسایل حفاظتی برای کادر درمانی هزینه شده است و بخشی از خدماتی که در گذشته به مردم ارائه می شد، تحت‌الشعاع قرار گرفته و چون 50 درصد درآمدهای علوم پزشکی اختصاصی بوده از محل درآمدهای داخلی است، به دلیل تعطیلی‌های مختلف درآمد بیمارستان‌ها نیز کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان با آزمایشگاه انستیتو پاستور تعامل دارد و لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز برای این همکاری به صورت مشترک توسط دانشگاه و انستیتو تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: پیش‌بینی می‌شود موجی از بیماری کرونا هم در ایام پاییز باشد که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. هزینه‌های جانبی در کنار کاهش درآمدهای دانشگاه سبب ایجاد مشکلات عدیده‌ای شده است که ممکن است رفته رفته عمیق تر شود.

قزلباش از بهورزان به عنوان ستون و استوانه اصلی سیستم بهداشتی یاد کرد و گفت: بهورزان در ایام اخیر اقدامات لازم برای غربالگری و پیگیری بیماران را انجام داده‌اند و در مرحله دوم غربالگری مربوط به افراد پرخطر را انجام خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار