جان‌پناه بیماران کرونایی شهرری مستند شد

تهران (پانا) - در روزهای شیوع ویروس کرونا، فرزاد جعفری فیلم مستندی با عنوان «جان‌پناه» را در حال ساخت دارد. این مستند مشاهده‌گر درباره‌ی تکمیل ساخت بیمارستانی در شهرری است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جان‌پناه بیماران کرونایی شهرری مستند شد

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در خلاصه موضوع مستند نیمه‌بلند «جان‌پناه» آمده است: «همزمان با بحران کرونا در ایران و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کووید 19 تکمیل مراحل ساخت بیمارستان نیمه‌کاره‌ای با ظرفیت پذیرش 400 بیمار در شهرری، از سوی وزارت بهداشت دنبال شده و پیمانکار موظف می‌شود این بیمارستان را ظرف مدت 20 روز آماده بهره‌برداری کند...»
فرزاد جعفری درخصوص ساخت این فیلم می‌گوید: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به بستری شدن افراد مبتلا به کووید 19 افرادی که در احداث بیمارستان مشارکت داشتند، با تلاش و جدیت بسیار مشغول کار شدند؛ این در حالی است که چند متر آنطرف‌تر و در بیمارستان قدیمی فیروزآبادی شهرری، هر روز تعدادی از بیماران جان خود را از دست می‌دادند و خطر سرایت بیماری، همه‌ی افراد درگیر پروژه را تهدید می‌کرد.
وی افزود: برای نزدیکی به کاراکترهای فیلم، در بسیاری از موارد دوربین هندی‌کم را دست خود آنها دادیم که این کار باعث شد آنها در شرایط فشار کار و استرس بالا، احساس بهتری داشته باشند و تصاویر خوبی هم ضبط و ثبت شود.
گفتنی است: پژوهش و کارگردانی مستند «جان‌پناه» برعهده فرزاد جعفری است. از دیگر عوامل تولید این فیلم می‌توان به امیرحسین کامیابی، مهران بیات، امیرحسین جهان‌تاب (فیلمبرداران) و امیرحسین کامیابی (صدابردار) اشاره کرد. این مستند توسط فرزاد جعفری و شرکت چاوش راه بنا تهیه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار