بانک مرکزی ابلاغ کرد

کارکنان بانک‌ها تخلف مالیاتی را گزارش نکنند مباشر جرم هستند

تهران (پانا) - بانک مرکزی نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با ارتکاب جرم مالیاتی و مجازات مباشرت در جرم برای کارکنان بانک‌ها را به مدیران بانکی ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کارکنان بانک‌ها تخلف مالیاتی را گزارش نکنند مباشر جرم هستند

به گزارش مهر، بانک مرکزی نامه دادستان انتظامی مالیاتی در رابطه با حداقل مجازات کارکنان بانک‌ها و مؤسسات مالی که ارتکاب جرم مالیاتی را گزارش نکنند، به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ کرد.

پیرو این نامه مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی و اداره مطالعات و مقررات بانکی در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها و مؤسسات مالی این نامه را ابلاغ کردند.

در نامه مورخ ۲۸ بهمن ۹۸ خطاب به تمام مدیران عامل بانکی آمده است: بدینوسیله تصویر نامه شماره ۱۳۰/۸۲۱/ ص مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۴ دادستان محترم انتظامی مالیاتی موضوع لزوم اطلاع رسانی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در خصوص گزارش موارد عدم رعایت مقررات و جرایم مالیات مندرج در ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، جهت استحضار و صدور دستور اقدام مقتضی ایفاد می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۹۹/۱۹۹۱۰۳ مورخ ۱۳۹۶/۵/۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار