سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

نسبت به برنامه های پیشگیرانه از شیوع کرونا مسئولانه رفتار کنیم

رشت (پانا) - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان گفت همه باید به تمامی توصیه ها و برنامه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همانند گذشته پایبند باشیم و نسبت به آنها و سلامت خود، خانواده و جامعه مسئولانه رفتار کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نسبت به برنامه های پیشگیرانه از شیوع کرونا مسئولانه رفتار کنیم

به گزارش ایرنا، محمدرضا نقی پور امروز با اشاره به برداشته شدن محدودیت های سفرهای استانی افزود: به دلیل اینکه استان مسافر پذیری هستیم، دلهره و دغدغه جدی حضور و سفر مسافران به گیلان را داریم.

وی اظهار کرد: در طرح فاصله‌گذاری هوشمند هر قدمی که برداشته می شود باید با دقت و خیلی با احتیاط انجام شود تا مبادا علائمی از برگشت موج جدید اپیدمی کرونا بروز یابد.

وی خاطرنشان کرد: تمام توصیه هایی که از ابتدا به مردم ارائه شده، از جمله فاصله‌گذاری هوشمند و اجتماعی باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه اصناف به برنامه‌ها و توصیه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: برای تمامی اصناف جز به جز توصیه هایی ارائه شده که توجه و رعایت آن برای پیشگیری از انتشار ویروس ضروری است.

وی اظهار کرد: همکاری تمامی اصناف و مردم در این مدت جای قدردانی دارد و همین تعامل بود که در مدت دو ماه گذشته توانستیم این ویروس را تحت کنترل نسبی درآوریم که البته باید این روند امیدوار کننده را با عزم همگانی ادامه دهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید با احتیاط رفتار کنیم، خاطرنشان کرد: بارها گفته شده که ویروس کرونا خطرناک است، شاید یک صبح از خواب بیدار شویم، شرایط را دگرگون ببینیم. بنابراین نمی توان خیلی به وضع موجود اعتماد کرد.

وی ضمن توصیه به گروه های پرخطر شامل افراد بالای ٦٠ سال، دارای بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، دیابت و فشار خون برای مراقبت بیشتر، افزود: این گروه ها باید خیلی مواظب باشند زیرا این افراد می توانند به نوع شدید بیماری مبتلا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار