معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک:

یکی از انگیزه های مهم تحقق شعار «جهش تولید» مقابله با قاچاق کالا است

قرچک (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک گفت نام‌گذاری سال جاری با نام «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق این امر مهم باید با ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان از طریق مبارزه جدی مسئولان و مردم با کالای قاچاق و عوامل این امر در شهرستان توام باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
یکی از انگیزه های مهم تحقق شعار «جهش تولید» مقابله با قاچاق کالا است

حمیدرضا خدایی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: در سال ۹۸ موضوع قاچاق کالای شهرستان به موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ویژه این منطقه در نزدیکی به پایتخت کشور برمی گشت که در واقع همچون اغلب شهرهای حاشیه تهران، نقش بارانداز کالای قاچاق برای شهر تهران را ایفا می کند.

او اضافه کرد: شهر تهران به عنوان پایتخت و مرکز تراکم بالای جمعیتی، مصرف‌کننده مهم و در عین حال به دلیل تمرکز فروشندگان عمده کالا در تهران توزیع‌کننده کالاهای قاچاق نیز است و به همین دلیل مستعدترین بازار برای قاچاق کالا است و بالطبع آثار این مراودات در شهرهای اطراف پایتخت بروز و ظهور می کند که طی آن سودجویان از انبارها و پارکینگ‌های شهرهای اطراف برای باراندازی بهره می‌برند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرمانداری قرچک تصریح کرد: این عوامل، فرصت مناسب برای سودجویان قاچاقچی فراهم می‌کند تا شهرستان‌هایی مثل قرچک را به عنوان محل انبار و توزیع کالاهای قاچاق ببینند تا در موقعیت مقتضی، کالاهای قاچاق را به شهر تهران تزریق کنند.

او افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا، انبار‌ها باید شناسنامه‌دار شوند و وضع موجودی آن‌ها مشخص شود و به همین دلیل، پایش انبارها در شهرستان آغاز شده و تمام انباردارانی که کالا خرید و فروش می‌کنند باید مشخصات دقیق انبارهای خود را از طریق سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا به نشانی www.nwms.ir ثبت کنند.

خدایی‌راد تأکید کرد : نیاز جدی مردم به ملزومات بهداشتی مانند مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش باید مورد توجه قرار بگیرد و هرگونه تحرک مشکوک در زمینه احتکار، گران‌فروشی و قاچاق این ملزومات باید با سرعت و شدت بررسی و توسط مراجع امنیتی و قضایی اعمال قانون شود.

خبرنگار:محمدرضااردستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار