طراحی نقشه عبور از بحران‌های زندگی در "چهل‌چراغ"

اصفهان (پانا) - سلسله ‌نشست‌های "چهل‌چراغ" در ماه مبارک رمضان امسال با موضوع "طراحی زندگی در روزهای سخت" از شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
طراحی نقشه عبور از بحران‌های زندگی در "چهل‌چراغ"

به گزارش شهرداری اصفهان، یکی از ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در ماه رمضان هر سال، برگزاری سلسله نشست‌های "چهل‌چراغ" بود که در طول هشت دوره گذشته مخاطبان بسیاری را در هر بعدازظهر پای سخنان کارشناسان حوزه خانواده می‌نشاند.
ممنوعیت برگزاری اجتماعات مانع از برگزاری این نشست نشده و امسال قرار است این ویژه‌برنامه را در قالبی متفاوت و از قاب تلویزیون به تماشا بنشینیم.
معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: سلسله ‌نشست‌های "چهل‌چراغ" در هشت سال گذشته جزو برنامه‌های رده الف شهری برنامه‌ریزی و اجرا شده و مخاطبان زیادی این برنامه را پسندیده و حتی از سایر شهرهای استان اصفهان در آن شرکت می‌کردند، همچنین صوت جلسات در کانال برنامه مخاطبان و همراهان بسیاری از استان‌های دیگر پیدا کرده بود و در نظرسنجی‌های سازمان بازخورد خوبی از مردم می‌گرفت.
مرتضی رشیدی افزود: امسال با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع بیماری کرونا به وجود آمد و دستورالعمل منع برگزاری برنامه‌های تجمعی، تصمیم گرفتیم برنامه را به شکل دیگری اجرا و پیام این نشست‌ها را به مخاطبان منتقل کنیم، بنابراین نهمین دوره سلسله نشست‌های "چهل‌چراغ" با همکاری صدا و سیمای مرکز اصفهان از شبکه استانی اصفهان پخش می‌شود.
به گفته وی، برنامه "چهل‌چراغ" از ساعت 14:30 تا 16 روزهای زوج ماه مبارک رمضان به صورت زنده از شبکه استانی اصفهان و در فضای فرهنگسرای مجازی سازمان پخش می‌شود و تکرار برنامه نیز روزهای فرد در همان ساعت پخش خواهد شد. همچنین گلچین 20 دقیقه‌ای هر برنامه شب‌ها و از ساعت 21 به بعد روی آنتن می‌رود.
وی با بیان اینکه نشست‌های چهل‌چراغ امسال در 14 قسمت تدارک دیده شده، ادامه داد: با پیشنهاد کارشناسان برنامه، موضوع نشست‌های امسال "طراحی زندگی در روزهای سخت" و عنوان برنامه "طراحی نقشه عبور از بحران‌ها و چالش‌های زندگی" است تا در شرایط سخت، خانواده و افرادی تاب‌آور و مقاوم داشته باشیم و زندگی خود را به شکلی طراحی کنیم که شالوده خانواده حفظ شود و از بحران‌ها عبور کند. این روزهای سخت و بحران‌ها می‌تواند شیوع ویروس کرونا، بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، جنگ و یا شرایطی مانند ورشکستگی اقتصادی، بحران‌های ارتباطی درون خانواده و یا از دست دادن عزیزان باشد.
رشیدی گفت: تلاش می‌کنیم در هر نشست علاوه بر بحث کارشناسی، بخش‌های مکمل مانند نمایش طنز، معرفی فیلم و کتاب، تفسیر قرآن متناسب با موضوع برنامه، مسابقه با حداقل 3 برنده در هر نشست، تماس تلفنی و ارتباط زنده با مخاطبان را نیز بگنجانیم.
معاون اجتماعی و مشارکت های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تعامل با مخاطبان به دو روش تصریح کرد: مردم می‌توانند در طول برنامه سوالات خود را در فضای مجازی ارسال کنند تا همزمان توسط مجری برنامه از کارشناسان پرسیده شود، همچنین علاوه بر تماس تلفنی، بخشی به مصاحبه مردمی اختصاص دارد که شامل نظرات مردم درباره موضوع نشست و پاسخ آنها به سوالات کارشناسان است تا بتوانیم فضای تعاملی نشست‌های سال‌های گذشته که با حضور و ارتباط چهره به چهره مخاطبان و کارشناسان برگزار می‌شد را پیاده‌سازی کنیم.
به گفته وی، محمدرضا عابدی عضو هیئت‌ علمی و رئیس دانشکده روانشناسی و مشاوره دانشگاه اصفهان و دکتر راضیه ایزدی عضو هیئت ‌علمی دانشگاه صفاهان امسال نیز به عنوان کارشناس در سلسله نشست‌های چهل‌چراغ حضور دارند.
وی با تشکر از حمایت و همکاری اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، صدا و سیمای مرکز اصفهان و مرکز تخصصی خانواده، ابراز امیدواری کرد سلسله نشست‌های چهل‌چراغ رمضان 99 برنامه‌ای درخور مردم اصفهان و هم‌وطنانی باشد که این برنامه را تماشا می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار