در جلسه شورای سیاستگذاری سنجش بدو ورود به دبستان کشور؛

حکیم‌زاده: جهش تحصیلی، ظلم خانواده‌ها به فرزندانشان است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد فعالیت‌های دلسوزانه همکاران سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان‌های کشور به صورت فراگیر حتی در شرایط خاص نیز ادامه دارد و این سازمان تخصصی‌ترین مجموعه وزارت آموزش و پرورش است. 

کد مطلب: ۱۰۳۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: جهش تحصیلی، ظلم خانواده‌ها به فرزندانشان است

رضوان حکیم‌زاده در جلسه شورای سیاستگذاری سنجش بدو ورود به دبستان که در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تشکیل شد، با اشاره به تعداد نوآموزان پیش دبستانی کشور گفت: از یک میلیون و 580 هزار و 774 نوآموز پیش دبستانی کشور، در سال تحصیلی جاری 378 هزار و 734 نوآموز در فرایند سنجش بدو ورود به دبستان شرکت کرده‌اند و از سوی همکاران سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تمام کشور مورد سنجش قرار گرفتند.

حکیم‌زاده افزود: طبق اساسنامه مدارس عشایری، در سال تحصیلی جاری 27 هزار و 582 نوآموز پیش دبستانی عشایری به صورت رایگان در تمام استان‌های کشور مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: موضوع سنجش نوآموزان با این ابعاد و گستردگی در کشوری که تنوع جغرافیایی و اقلیمی خاصی دارد، بسیار قابل تقدیر است و متاسفانه در سطح بین‌المللی، این اقدام جمهوری اسلامی ایران معرفی نشده است، ضروری است چنین فعالیت بزرگی در موسسات آموزشی جهان به عنوان دستاورد جمهوری اسلامی ایران معرفی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: هر چه تعداد سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان بیشتر شود در سال‌های آتی نیز می‌توانیم مداخله به هنگام موثری در پایه‌های تحصیلی داشته باشیم، لذا معاونان آموزش ابتدایی کشور آمادگی همه نوع همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی را دارند.

حکیم‌زاده در مورد جهش تحصیلی دانش‌آموزان گفت: جهش تحصیلی از نظر علم تعلیم و تربیت در کشورهای پیشرو آموزشی جهان مورد تایید نیست. دانش‌آموزان داوطلب جهش تحصیلی که با استفاده از یک سنجه ناقص مانند تست هوش غربالگری می‌شوند، بعد از جهش تحصیلی دیگر نمی‌توانند رشد متوازن و طبیعی خود را ادامه دهند و از هم‌سالان خود جدا می‌شوند تا زودتر سال‌های تحصیلی خود را به ویژه در دوره ابتدایی تمام کنند، و این موضوع ظلمی به دانش‌آموزان کشور است.

وی اشاره کرد: در کشورهای پیشرو به رشد متوازن اجتماعی دانش‌آموزان توجه و زمینه‌های غنی سازی محتوای آموزشی انجام می‌شود و صرافا به تست هوش اکتفا نمی‌شود، اجازه داده می‌شود دانش‌آموز در کنار همسن‌های خود مهارت‌های زندگی را کسب کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش فرهنگ سازی در خانواده‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: جهش تحصیلی در دوره تحصیلی ابتدایی ظلم مضاعف خانواده‌ها به فرزندان خود است که آن‌ها را از رشد متوازن دور می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار