استاندار گیلان:

محصولات بهداشتی مورد نیاز داروخانه ها از طریق واحدهای تولیدی استان تأمین شود

رشت (پانا) - استاندار گیلان گفت: برخی شرکت‌های خصوصی با نگاه مسئولیت اجتماعی، به تغییر خط تولید خود برای تأمین ملزومات بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده پرداختند که انتظار می‌رود داروخانه‌ها اقلام مورد نیازشان را از این شرکت‌ها تهیه کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
محصولات بهداشتی مورد نیاز داروخانه ها از طریق واحدهای تولیدی استان تأمین شود

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان، بر ضرورت توجه به شأن، منزلت و کرامت انسانی پزشکان فرهیخته و پرستاران دلسوز بویژه در فضای رسانه ای تأکید کرد.

وی ادامه داد: برابری تعداد مبتلایان بستری و ترخیص شدگان در روزهای اخیر به معنای همکاری مطلوب مردم در اجرای طرح های مختلف از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی است و مراکز درمانی و بیمارستانی استان شرایط بهتری را از حیث ارائه خدمات پیدا کرده اند، اما این به منزله حل مشکل بیماری نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای طرح هایی همچون طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری مردم را از ابتدای اسفندماه دارای اثرگذاری بالایی در کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا دانست و افزود: این طرح پس از همکاری بسیجیان و مراقبان سلامت و بهورزان در مرحله اول، هم اکنون از طریق دانشگاه علوم پزشکی به صورت پیوسته اجرا می‌شود تا افرادی که با بیماران کرونایی در تماس بودند رصد و پایش شوند.

وی با اشاره به انعکاس نیازمندی‌های زیرساختی استان در بخش بهداشت و درمان به مقامهای عالی کشوری گفت: درخواست کردیم تا از مبلغ در نظر گرفته شده از محل صندوق توسعه ملی، به حوزه بهداشت و درمان گیلان متناسب با نیازمندی‌ها، جمعیت ثابت و حضور گردشگران و مسافران؛ اعتباری مناسب اختصاص یابد.

زارع با تأکید بر اینکه پروژه‌های مهمی در بخش بهداشت و درمان استان وجود دارد که باید بیشتر آنها تا پایان دولت به اتمام برسد، به وجود برخی ساختمان‌های فرسوده بیمارستانی که به عنوان تجهیز کارگاه استفاده می‌شد، اشاره و اضافه کرد: باید کوشید این ساختمان ها به صورت اصولی و منطقی بهسازی شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان به درخواست برخی شرکت‌های خصوصی تولید محلول‌های ضدعفونی کننده و عرضه محصولات تولیدی به خارج از استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از شرکت های خصوصی با نگاه مسئولیت اجتماعی به تغییر خط تولید خود برای تهیه ملزومات بهداشتی و محلول های ضدعفونی کننده پرداختند که انتظار می‌رود داروخانه‌ها اقلام مورد نیازشان را از این شرکت‌ها تهیه کرده و به نوعی پاسخگوی نیاز مردم باشند.

زارع با اشاره به انجام مطلوب فعالیت‌های آموزشی از طریق بستر اینترنت با ارائه امکانات موثر توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استفاده حداکثری دانش‌آموزان اظهار داشت: باید تلاش شود این اقدامات و امکانات به سمت برخی مناطق روستایی فاقد دسترسی به اینترنت هدایت شود تا تمامی دانش‌آموزان از این آموزش‌ها بهره‌ ببرند.

وی با یادآوری اینکه تعطیلی کلاس‌های درس به معنای تعطیلی آموزش نبوده و نیست، گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کماکان در دانشگاه‌ها، برخی کلاس‌های دوره دکتری به صورت حضوری و دوره‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی و مدارس به شکل غیرحضوری و از طریق بستر فضای مجازی انجام می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به بازگشایی پاساژها تا ساعت ۱۸ افزود: مطابق تصمیم ستاد ملی؛ مشاغل پرریسک موجود در پاساژها کماکان تعطیل هستند و رستوران‌ها صرفاً به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت می باشند.

حصارهای پارک ها برداشته می شود اما نظارت ها برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در آنها تداوم دارد

استاندار گیلان به طرح موضوع محصور بودن پارک‌ها در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا توسط وزیر کشور حسب درخواست استان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: مقرر شد از امروز حصارهای ایجاد شده برای پارک‌ها برداشته شود و علاوه بر تعطیل بودن شهر بازی ها ، رستوران‌ها و کافی شاپ های موجود در این فضاها، باید نظارت صورت گیرد تا محلی برای برپایی تجمعات خانوادگی و افراد نشود.

زارع در ادامه سخنانش بر ضرورت حمایت دستگاه‌های ذیربط از اقدامات شرکت های دانش بنیان و نیز پیگیری موثر برای تبدیل ایده‌ها به محصول فناورانه تأکید و اضافه کرد: در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده، باید تلاش شود تا اقدامات استارت آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان، با انگیزه روبه جلو گام بردارند چراکه جهش تولید صرفاً با نگاه سنتی محقق نمی‌شود بلکه باید با نگاه فناورانه عملیاتی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وارد آمدن آسیب هایی به بخش های اقتصادی و نیز مردم گفت: دولت برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای جبران خسارت‌ها دارد اما شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نباید فقط به انتظار کمک‌های حمایتی بوده بلکه با کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی، به دنبال منابع جایگزین باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار