معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان :

لزوم حمایت از حافظان سلامت

رشت (پانا) - معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از فعالیت مستقیم بیش از ۴۳۳۰ نفر در بخش بهداشت استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۱۳ واحد در حوزه های بهداشتی گیلان شامل ۹۶۵ خانه بهداشت، ۱۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۴ پایگاه سلامت، چهار پایگاه مرزی و چهار مرکز مشاوره رفتاری داریم.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حمایت از حافظان سلامت

به گزارش ایسنا، فردین مهرابیان با بیان اینکه از اول لغایت هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف این نامگذاری توجه بیش از پیش به مقوله سلامت و نقش سلامتی آن در زندگی فردی و اجتماعی و توسعه پایدار کشور است.

وی شعار هفته سلامت امسال را «حمایت همگانی از حافظان سلامت» دانست و افزود: حمایت از حافظان سلامت اعم از بهداشت و درمان ضروری است و طی دو ماه گذشته که با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم، کادر بهداشتی و درمانی شجاعانه با این ویروس مبارزه کردند و تعدادی از آنان بیمار شدند و تعدادی دیگر در این راه جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اولین روز از هفته سلامت به بهورزان، مراقبین سلامت و ماماها تعلق دارد، تصریح کرد: بهورزان در محیطی ترین واحد روستایی مشغول ارائه خدمت هستند و در جریان کرونا بهورزان، مراقبین سلامت، ماماها و پرستاران در مراکز بهداشت شهری و روستایی اقدام به ارائه آموزش و خدمات به مردم می کنند.

مهرابیان، از فعالیت مستقیم بیش از ۴۳۳۰ نفر در بخش بهداشت استان خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۱۳ واحد در حوزه های بهداشتی گیلان شامل ۹۶۵ خانه بهداشت، ۱۹۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۴۴ پایگاه سلامت، چهار پایگاه مرزی و چهار مرکز مشاوره رفتاری داریم.

وی با بیان اینکه مراکز مذکور در بحران کرونا با ویزیت بیماران از بار مراجعه به بیمارستان ها کم کردند، یادآور شد: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت گیلان از طریق مراکز بهداشت تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند. غربالگری کرونایی ۸۱۵۰ مادر باردار و ارائه ۹۵ هزار ساعت آموزش پیشگیری از کرونا نیز انجام شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ارائه آموزش های بهداشت حرفه ای، گندزدایی، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت محیط و بهداشت روان را از دیگر اقدامات حوزه بهداشت دانست و اضافه کرد: بخش بهداشتی در کنار کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران از اولین روز شیوع کرونا نقش بارز داشته است.

مهرابیان، با اشاره به آغاز گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی در قالب فاصله گذاری هوشمند، خاطرنشان کرد: اماکن و واحدهای صنفی و صنعتی تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند از طریق سامانه سلامت اقدام به ثبت نام کنند؛ البته این سامانه به اطلاعات اقتصادی نیاز ندارد و مباحث بهداشتی را دنبال می کند تا بتوانیم شیوع و انتقال بیماری کرونا را کم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار