نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

دولت در درمان کرونا خارج از مرزها گام برداشت

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا گرفته شده در راستای ممانعت از ورود اتباع افغانی و پاکستانی، براساس تحقیق و پژوهش بوده است تاکید کرد دولت در درمان بیماران کرونا در داخل کشور خارج از مرزها گام برداشته و تمام بیماران مبتلا به ویروس کرونا را به صورت رایگان درمان می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
دولت در درمان کرونا خارج از مرزها گام برداشت

به گزارش مجلس، سیدمرتضی خاتمی درباره سرعت انتقال ویروس کرونا گفت: سرعت انتقال و کشندگی بیماری کرونا بیشتر از آنفولانزا است، کروناویروس از دسته ویروس‌های سرماخوردگی اما به شکل جهش یافته آنفولانزا است، بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع ناشناخته بود اما در حال حاضر با گذشت حدود دو ماه از اپیدمی آن شاهد شیوع آن در حد پاندمی و جهانی هستیم که منجر به مرگ و میر بسیاری از مردم در جهان شده است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی افزود: شکستن طرح فاصله اجتماعی و بازگشایی صنوف می‌تواند اشتباهات محاسباتی در ذهن مردم ایجاد کند که کاهش محدودیت‌های اجتماعی عاملی بر نابودی ویروس کرونا است در صورتی که این بیماری هنوز در کشور وجود دارد، فقیر و غنی نمی‌شناسد و باید طرح فاصله اجتماعی و هوشمندانه رعایت شود.

وی ادامه داد: بازگشایی صنوف مختلف می‌تواند ذهنیتی اشتباه مبنی بر نابودی بیماری را در ذهن مردم ایجاد کند، در حال حاضر در راستای درمان کرونا یک طرح تنفسی به خاطر قرنطینه خانگی در بیمارستان‌ها می‌‌بینیم که احتمال دارد هر لحظه برعکس شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اگر بی‌توجهی به بیماری از طرف دولت و مردم ادامه داشته باشد بدون شک در هفته‌های آینده شاهد ظهور موج دوم بیماری کرونا در کشور خواهیم بود، بنا به آنچه که ستاد مدیریت بحران عنوان کرد، تهران و کلان‌شهرهای پرجمعیت در شرایط مناسبی قرار ندارند و باید به نکات بهداشتی و درمانی در این شهرها بسیار توجه شود.

کنترل موج دوم کرونا توسط وزارت بهداشت و درمان

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: پروتکل فاصله گذاری هوشمندانه همان بازگشت به شرایط عادی با رعایت نکات بهداشتی به صورت گام به گام است، در این مرحله اگر شیوع بیماری بیشتر از قبل شود وارد موج دوم می‌شویم، در چنین شرایطی باید محدویت‌ها را مثل قبل اجرایی کنیم، موج اول بیماری پیش‌بینی نشده بود و تجربیات کافی در مورد میزان شیوع و دربرگیری بیماری وجود نداشت اما در شرایط کنونی وزارت بهداشت و درمان می‌تواند موج دوم بیماری را کنترل کند.

امیدواریم رسانه‌ها اپیدمی و میزان کشندگی این بیماری را تا زمانی که برایش درمانی پیدا نشده در صدر اخبار خود قرار دهند

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی بیماری کرونا از طریق رسانه‌ها علی الخصوص صدا و سیما به خوبی صورت گرفته است و اکثریت مردم با میزان در برگیری بیماری آشنا شده‌اند و شاهد رعایت نکات بهداشتی ازطرف مردم هستیم، امیدواریم رسانه‌ها اپیدمی و میزان کشندگی این بیماری را تا زمانی که برایش درمانی پیدا نشده در صدر اخبار خود قرار دهند.

ممانعت از ورود اتباع افغانی به کشور

خاتمی در مورد شیوع کرونا توسط اتباع بیگانه تاکید کرد: کشور ما سالیان دراز میزبان خوبی برای اتباع خارجی علی‌الخصوص افغانی و پاکستانی بوده، بدون شک وجود اتباع متفاوت در کشور عاملی بر شیوع بیشتر کرونا در کشور خواهد بود، تصمیماتی که در ستاد ملی کرونا گرفته شده در راستای ممانعت از ورود اتباع افغانی و پاکستانی براساس تحقیق و پژوهش بوده است. ناگفته نماند دولت در درمان بیماران کرونا در داخل کشور خارج از مرزها گام برداشته و تمام بیماران مبتلا به ویروس کرونا را به صورت رایگان درمان می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: کاهش محدودیت‌های کرونا نسبت به قبل نگرانی بسیاری به همراه دارد و وزارت بهداشت تمام هشدارها را نسبت به شیوع موج دوم کرونا در کلانشهرها علی‌الخصوص در پایتخت به ستاد مدیریت کرونا ابلاغ کرده است، از طرفی شرایط اقتصادی کشور هم در بِینابین تحریم‌ها مناسب نبوده؛ امیدوارم بازگشت گام به گام صنوف به وضعیت عادی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمندانه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار