طرح بسیج مقابله با کرونا و طرح غربالگری مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد طرح غربالگری محور اصلی طرح بسیج در مقابله با کرونا بود که وزارت بهداشت و درمان با مشارکت بسیج تهیه کرد و به مرحله اجرا گذاشت.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح بسیج مقابله با کرونا و طرح غربالگری مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت

سردار غلامرضا سلیمانی در تشریح فعالیت‌های جهادی سازمان بسیج در برنامه «این نیز بگذرد» گفت: ملت بزرگ ایران با سایر ملت‌ها وجه تمایز دارد. همه کسانی که اوضاع و احوال ملت‌های دنیا را بررسی کرده‌اند به این تمایز برمی‌خورند. ملت ایران در مقابله با چالش‌های بزرگ و تهدید مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی باعظمت به میدان می‌آید. بسیج هم وظیفه سازماندهی مردم را بر عهده دارد چرا که یک تشکیلات مردمی است و برآمده از ملت ایران است و به فرمان امام راحل است. بسیج رسالتی داشت که به میدان بیاید، مردم را سازماندهی کند و در کنار دستگاه‌هایی که مسئولیت مبارزه با ویروس را داشتند قرار بگیرد و یک بسیج ملی مقابله با این ویروس به تحقق برسد. ما با هماهنگی وزارت بهداشت بسیج را سازماندهی کردیم و آموزش دادیم و به میدان آوردیم بحمدالله بسیج توانست در موضوعات مختلف که در مواجهه با این ویروس بود خوش بدرخشد.

وی تاکید کرد: طرح غربالگری محور اصلی طرح بسیج در مقابله با کرونا بود که وزارت بهداشت و درمان با مشارکت بسیج تهیه کرد و به مرحله اجرا گذاشت. همچنین از سامانه‌های وزارت بهداشت و درمان استفاده شد و در کشور بیش از ۶۱ هزار تیم از بسیج آموزش دیدند و تجهیز شدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: شیوه‌های غربالگری متفاوت بود در بخش‌های مختلف در بعضی بخش‌ها به صورت تیمی اقدام می‌شد و در بعضی بخش‌ها تعداد بسیجی‌ها از یک تیم بیشتر بود که بسیاری از این بخش‌ها در رسانه منعکس شد. به این صورت که با خانواده‌ها تماس می‌گرفتند و طبق پروتکل‌ها سوالاتی در مردم پرسیده می‌شد و از جواب‌ها مشخص می‌شد که این فرد نشانه‌های ابتلا را دارا هستند یا خیر؟ در این طرح ۷۰ میلیون نفر غربالگری شدند که از این تعداد حدود ۸۵۰ هزار نفر مشکوک تلقی شدند که این جمعیت به صورت دقیق‌تری بررسی شدند که با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت ۳۸۰ درمانگاه در سراسر کشور در پشتیبانی این طرح قرار گرفتند و افراد ارجاع شدند به درمانگاه‌ها و حدود ۴۰۰ هزار نفر از این طریق درمان شدند که طرح بسیج مقابله با کرونا و طرح غربالگری مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

گام دوم غربالگری بسیج، بیماریابی است

وی در ادامه با اشاره به گام دوم این طرح تصریح کرد: گام دوم در حال حاضر در حال انجام است و هدفمندتر از گام قبلی است و آن هم بیماریابی است. همان مراکز و همان تیم‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و همچنین مراکز مربوطه و تیم‌هایی متشکل از بسیج انجام می‌شوند و بیشتر محدود به مناطقی است که میزان آلودگی در آن مناطق بالاتر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشارکت بسیجیان در این طرح گفت: ۸۰۰ هزار نفر از نیروهای بسیج در طرح غربالگری به‌کار گرفته شده‌اند. بسیج بحمدالله این شبکه انسانی را در نقاط مختلف کشور دارد که شامل ۵۴ هزار پایگاه محلی ۶۰ هزار واحد دانش‌آموزی و ۳۸ هزار کانون قشری دارد که در مجموع ۱۶۰ هزار رده مختلف در سراسر کشور دارد.

سلیمانی در ادامه از همبستگی‌ میان بسیج و مردم سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این حادثه همدلی و همگرایی مردمی شکل گرفته است که متفاوت از دنیاست. ما در کشورمان صحنه‌های زیبایی از همدلی دیدیم. در این حادثه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سریعا تمام رده‌های بسیج را فعال کرده و طرح یک رزمایش سراسری کمک مومنانه را با آنها درمیان گذاشتیم که البته بسیج از قبل در این زمینه فعال بود و این پیشنهاد نیز مورد استقبال قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با همکاری ۵۴ هزار پایگاه و همکاری سازمان‌هایی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به شناسایی افراد نیازمند بپردازیم که در حال انجام است برای کسانی که زندگیشان آسیب دیده و در مرحله اول این رزمایش که از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان است با یاری و کمک خیرین این خانواده‌ها را پشتیبانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: جمع‌آوری بسیار خوبی انجام شده است و پیش‌بینی ما این است که در طول ماه مبارک رمضان و در دو مرحله بیش از ۷ میلیون بسته موادغذایی میان نیازمندان و خانواده‌هایی که معیشت‌شان دچار آسیب شده پخش شود که سه و نیم میلیون بسته را توسط قرارگاه امام حسن مجتبی و سه و نیم میلیون بسته نیز توسط سپاه‌های استان‌ها از پایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود طی دو مرحله توزیع شود.

سردار سلیمانی با قدردانی از تمامی مسئولین و کادر بهداشت و درمان و تسلیت به تمامی داغداران این بیماری به تجربیات و همدلی‌های ایجاد شده در این بیماری اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار