دیدار و گفت‌وگوی ظریف با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سوریه

تهران (پانا)‌ - ‎وزیر امورخارجه کشورمان با بشاراسد، رئیس‌جمهوری و ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دیدار و گفت‌وگوی ظریف با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه سوریه

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان که برای سفری یک روزه به سوریه رفته است، هم‌اکنون با بشار اسد، رئیس‌جمهوری و ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق اعلام قبلی وزارت امور خارجه توسعه در این دیدارها ظریف درباره روابط دو جانبه، تحولات منطقه‌ای و نیز آخرین تحولات سیاسی و میدانی مبارزه سوریه علیه تروریسم با مقامات سوری گفت‌وگو می‌کند.

موسوی، سخنگوی وزیر امور خارجه نیز امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره سفر وزیر امور خارجه به سوریه، تصریح کرد: طیف وسیعی از مسائل در این سفر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. مدت طولانی بود که دیداری نداشتیم و لازم بود برای هماهنگی امور دیداری صورت بپذیرد. این سفر اخیرا برنامه‌ریزی شد و ظریف در آنجا درباره تحولات منطقه و تحولات در خاک سوریه رایزنی و تبادل نظر خواهد کرد.

عباس موسوی همچنین در پاسخ به این سوال که سفر ظریف به سوریه با توجه به لغو نشست سران روند آستانه در تهران بوده است، خاطرنشان کرد: روند آستانه همچنان به عنوان مهمترین روند در دستورکار کشورهای عضو قرار دارد. بنا بود که نشست سران عضو روند را در تهران داشته باشیم که به دلیل کرونا به تعویق افتاد اما به این معنی نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی ما مختل شود. این سفر لازم بود و امیدواریم نتایج خوبی هم به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار