مهارتهای پیشتازان از طریق شبکه شاد به خانه ها می رود

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی گروه تولید محتوای سازمان دانش آموزی شهر تهران با حضور عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و زاهد احمدی، معاونت سازمان شهر تهران و جمعی از مربیان پیشتاز و مدرسین کشوری و پیشکسوت شهر تهران  در محل کانون فرهنگی و تربیتی قدس در منطقه2 شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مهارتهای پیشتازان از طریق شبکه شاد به خانه ها می رود

به گزارش پانا، عباس باستانی ضمن تبریک عید نوروز و اعیاد شعبانیه و آمادگی حضور برای ماه مبارک رمضان گفت: مساله تولید محتوا در سازمان به عنوان یک اصل مهم و ضروری است و هدف از این جمع شدن این است که با همفکری بتوانیم به سهم خود در تولید محتوا آموزشی گره ای از کاری برداریم.
وی افزود: از اسفندماه که مدارس تعطیل شد، کار تولید محتوا در سازمان دانش آموزی شهر تهران به همت مدیران سازمان در مناطق نوزده گانه آغاز شد. این نشست جهت ساماندهی بهتر اقدامات انجام شده و اقدام های جدید تشکیل شده است.
باستانی با اشاره به اهمیت راه اندازی شبکه شاد گفت: راه اندازی شبکه شاد کار بزرگی بود و نیاز است مورد توجه و حمایت همگی قرار گیرد و نیازمند توجه و یک عزم ملی است تا تولید محتوای اثرگذاری برای دانش آموز ایجاد شود. طبق حدیث، امام علی(ع) می فرمایند، فرزندان خود را با توجه به آداب زمان خود تربیت کنید و شبکه شاد می تواند نقش موثری در تربیت در کنار آموزش، ایفا کند. آینده شبکه شاد به این سمت می رود که حوزه پرورشی بیشترین استفاده را در تعامل با دانش آموز داشته باشد. بنابراین محتواهای تولیدی سازمان دانش آموزی باید تاثیرگذار و حرفه ای باشد.
وی افزود: شهر تهران به عنوان پیشانی حوزه آموزش و پرورش، می تواند کار تاثیرگذاری ارایه دهد تا در درجه اول در شبکه شاد استفاده شود و در بلند مدت برای موضوع اوقات فراغت استفاده شود. ما می خواهیم سازمان دانش آموزی را به خانه ها ببریم.

احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به اینکه کلیپ های کوتاه محصول سازمان دانش آموزی شهر تهران باید کار خاصی باشد، گفت: از ظرفیت اساتید استان های دیگر نیز استفاده شود.

در ادامه جلسه امانی مهر، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه2 راجع به کلیت برنامه های آموزشی و مسئولیتی که هرکدام از مربیان برعهده گرفته اند، توضیحاتی ارایه کرد.
همچنین رهنما، مربی کمک های اولیه با گرامیداشت نام شهید نرجس خانعلی زاده اولین پرستار شهید در حوزه مبارزه با کرونا که در گذشته با سازمان دانش اموزی همکاری داشت، گفت: جای این نوع آموزش در سازمان دانش آموزی خالی است و پیشنهاد من این است که یک کار اصولی انجام شود.
پاس بخش، مدرس و پیشکسوت تشکیلاتی گفت: معلم امروز با علم دیروز مناسب دانش آموز نیست. همه ما پذیرفته ایم که به سمت دنیای مجازی برویم پس باید بتوانیم تولید محتوای تاثیرگذار داشته باشیم. در این مهم فلسفه تربیت را باید درنظر داشته باشیم. مهارت تربیت اجتماعی که ساحت پنجم سند تحول بنیادین است، باید مدنظر باشد.
خدایی، مدرس کشوری پیشتازان نیز گفت: باید تک تک مهارت ها آموزش داده شود و اینکه آموزش باید اصولی باشد تا دیگران هم استفاده کنند. در شرایط کنونی محتواها در فضای مجازی نه فقط برای دانش اموز حتی می تواند برای خانواده ها در دسترس قرار بگیرد. باید کشوری طرح دهیم و در منطقه استفاده شود.

فراهانی از مربیان پیشکسوت سازمان گفت: افزایش کیفیت محتوا مهم است. حداقل حضور دانش آموز در بحث آموزشی نیاز است. این موضوع دانش اموزی است و برای استقبال او بهتر است دانش آموز حضور داشته باشد.
دامغانی، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه 15 گفت: آنچه مهم است، جذابیت کاری است که ارایه می شود. هرچه کار را جذابتر باشد دانش آموزان بیشتر استقبال می کنند.
همچنین اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه14 گفت: برای جذابیت باید کار خلاق ارایه شود و نیازی به تکرار کارهای تولید شده گذشته نداشته باشیم. کیفیت در آموزش را بر کمیت مقدم بشماریم.

در ادامه شاهچراغ، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه6 با اعلام گزارش کاری که درنظر دارد آموزش دهد، گفت: اهمیت صف جمع و تعریف صف و ستون و گارد پرچم و انواع حاملان قرآن و رژه ها در قالب مهارت ها آموزش داده می شود.

در انتهای نشست و بعد از گفتگو درباره جوانب مختلف این طرح آموزشی مقرر شد کار تولید محتوا شهر تهران به‌زودی آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار