حمیدی خبر داد:

راه‌اندازی پویش «زندگی در شرایط کرونا» از سوی سفیران سلامت

روزشمار هفته سلامت اعلام شد

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت هفته سلامت، از راه‌اندازی پویش «زندگی در شرایط کرونا» از سوی سفیران سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۷۵
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی پویش «زندگی در شرایط کرونا» از سوی سفیران سلامت

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با پانا ضمن تبریک هفته سلامت که از روز گذشته اول اردیبهشت آغاز شده است، به مدافعان سلامت در عرصه کشور گفت: در زمان شیوع کرونا قرار داریم و مدافعان سلامت در عرصه سلامت مردم و حمایت از افرادی که کرونا دارند، جهادگرانه تلاش می‌کنند. همکاران ما و مربیان بهداشت در مدارس نیز در این زمینه درحال تلاش هستند تا پیام‌های بهداشتی را به ارکان مختلف آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برسانند.

وی با بیان اینکه معلمان بعد از تعطیلی مدارس اقدامات خوبی در زمینه آموزش انجام دادند، گفت: پیام با نفوذ معلمان با جنبه آموزشی به والدین رسید. سفیران سلامت با شعار «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» اقدامات خوب و ارزشمندی را انجام دادند در بحث اقدام‌های بهداشتی در قالب پویش‌هایی مانند «در خانه بمانیم»، «نه به بازدید»، «نه به سفر»یک اقدام ملی را رقم زدند و اکنون پویش«زندگی در شرایط کرونا» را راه‌اندازی کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: 250 هزار نقاشی سفیران سلامت به دست ما رسید که تصاویر زیبایی را از مدافعان سلامت و آموزش در شرایط کرونا به نمایش گذاشتند لذا باید از جهادگران آموزشی و معلمان تجلیل شود.

حمیدی با اشاره به اینکه 4 هزار ویدئو از سوی سفیران سلامت فرستاده شده است گفت: در این هفته که به نام هفته سلامت نامگذاری شده است روزشماری را ترتیب دادیم. روز گذشته اول اردیبهشت روز حافطان سلامت بود؛ مراقبان سلامت جز محافظان سلامت هستند، افرادی که به مدارس خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

وی امروز دوم اردیبهشت را روز گرامیداشت یاد و تجلیل از سفیران سلامت خواند و در ادامه روز چهارشنبه را روز سلامت و حفاظت از محیط زیست اعلام کرد. وی گفت: دانش‌آموزان در منزل باید نحوه صحیح مصرف آب، برق و تفکیک صحیح پسماند را انجام و آن را به والدین خود آموزش دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تبریک پیشاپیش هفته معلم به جهادگران و معلمان که در این شرایط آموزش را تعطیل نکردند گفت: روز پنج‌شنبه روز خانه سالم، مدرسه سالم است و روز جمعه روز مشارکت عمومی در سلامت، شنبه روز سواد سلامت و یکشنبه روز سلامت روان نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار