واگذاری دبیرخانه کشوری تهیه و تولید محتوا با موضوع ارتقای بهداشت روانی در شبکه شاد به فارس

شیراز(پانا) - رئیس اداره مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از واگذاری دبیرخانه کشوری تهیه و تولید محتوا با موضوع ارتقای بهداشت روانی برای استفاده در شبکه شاد کشور به فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری دبیرخانه کشوری تهیه و تولید محتوا با موضوع ارتقای بهداشت روانی  در شبکه شاد به فارس

لیلا نورافشان با اشاره به تعطیلی مدارس ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم تداوم مباحث آموزشی و توجه به ترویج و فرهنگ‌سازی در این زمینه، گفت: از رسالت‌های اصلی اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی همه جانبه دانش‌آموزان، اولیا و کارکنان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصا موضوع ارتقاء بهداشت روانی- اجتماعی است.

نورافشان افزود: بر همین اساس مشارکت همه‌جانبه در اجرای طرح‌های ملی و فراخوان‌های مرتبط با این موضوع نیز از اصلی‌ترین رویکردهای ما در این ایام است که در اجرای این رسالت بزرگ بسیار تاثیرگذار است.

او ادامه داد: در همین راستا و بنا به پیشنهاد اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، فارس به عنوان میزبان دبیرخانه کشوری تهیه و تولید محتوا با موضوع ارتقاء بهداشت روانی-اجتماعی انتخاب شد.

رئیس اداره مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر نقش دانش‌آموزان و والدین در این زمینه گفت: این طرح در راستای ایجاد خلاقیت، نوآوری و اجرای برنامه‌های جذاب و پرکردن اوقات فراغت فعال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ویروس کرونا شکل گرفته است.

نورافشان افزود: رویکرد غالب دراین فراخوان با تاکید بر نماد و یاریگران زندگی، توانمندسازی روانی-اجتماعی، ایجاد آرامش، امید به زندگی، کاهش اضطراب و استرس از سطح جامعه و با ایجاد افزایش نشاط، شادابی، تاب‌آوری، صبر، بردباری، حفظ و ارتقاء سلامت روانی، اجتماعی و معنوی و در راس آن توکل به خداوند بخشنده و مهربان است.

او درباره شرایط شرکت و نحوه ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، گفت: علاقمندان به شرکت در این فراخوان لازم است آثار خود را به صورت پیام تصویری و متن کوتاه، در قالب فیلم کوتاه، موشن‌گرافی، انیمیشن، قصه‌گویی، پادکست و پوستر، بدون ذکر هیچ مشخصات فردی همچون؛ نام و نام خانوادگی، شهر و استان، از طریق پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی به یکی از شماره‌های 09920587471 و09920967110 ارسال نمایند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: این فراخوان ویژه مشاوران، روانپزشکان، روانشناسان، معلمان و متخصصان بهداشت روان است که محتوای تولیدی آنها باید در ارتباط با دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و والدین گرامی باشد.

نورافشان ادامه داد: کارشناسان اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان، شهرستان‌ها و مناطق در نقش اطلاع‌رسان، هماهنگ کننده ، راهنما و تسهیل‌گر اقدام می کنند.

به گفته او، آثار ارسالی باید کاربردی، موثر، جذاب، جدید خلاقانه و با کیفیت بوده و ضمن رعایت شئونات اسلامی در آن، از ارجاعات دقیق و علمی بر اساس الگوی سمت استفاده شود.

همچنین آثار ارسالی پس از بررسی‌های لازم و در صورت تایید، ویرایش و تدوین دریک فرمت مشخص و هماهنگ قرار گرفته و سپس منتشر می‌شود و به آثار برگزیده نیز هدایای ارزنده‌ای تقدیم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار