آذرکیش اعلام کرد: رشته‌های جدید هنرستانی برای سال تحصیلی 99-1400

تاکنون اضافه شدن ۱۵ رشته به آموزش‌های هنرستانی به تصویب رسیده است

تهران (پانا) _ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش درباره رشته‌های جدید هنرستانی در سال تحصیلی پیش‌رو و برگزاری دوره‌های آنلاین برای هنرآموزان توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آذرکیش اعلام کرد: رشته‌های جدید هنرستانی برای سال تحصیلی 99-1400

سیدمصطفی آذرکیش در گفت‌وگو با پانا درباره برنامه‌های این دفتر برای سال آتی تحصیلی گفت: برخی فعالیت‌های سالانه دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در قالب کیفیت‌بخشی آموزش‌های مهارتی تعریف می‌شود که در قالب جشنواره‌ها، المپیادها و مسابقات در سال تحصیلی آینده با شرایط جدید تکرار خواهد شد.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما در دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش توسعه حرفه‌ای در قالب مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی هنرآموزان (معلمان هنرستان‌ها) است که پیش بینی‌هایی برای ادامه این آموزش‌ها در سال تحصیلی آینده صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش درباره نحوه ارائه آموزش‌ها با وجود مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: ما امیدواریم هرچه سریعتر جامعه به وضع عادی برگردد تا این آموزش‌ها به صورت حضوری ارائه شود ولی درصورتی‌که تعطیلی کرونایی ادامه پیدا کند و قادر به تشکیل کلاس‌ها نباشیم، همه این دوره‌ها در قالب آموزش‌های مجازی برای هنرآموزان ارائه خواهد شد.

آذرکیش ادامه داد: در هفته‌های اخیر، بعد از شیوع کووید 19 و تعطیلی مدارس، شاهد برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی در حوزه انیمیشن‌سازی شامل «افتر اِفکت» (After Effects) و مایا (Maya) برای هنرآموزان بودیم که هرکدام در 3 روز 8 ساعته برگزار شد. همچنین کارگاه‌های برق و الکترونیک، دوره‌هایی برای سرگروه‌های کارآفرینی و دوره‌های رشته حسابداری به صورت ویدئو کنفرانس در ادارات آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

او درباره رشته‌های جدید هنرستانی در سال تحصیلی آینده گفت: تا زمان حاضر اضافه شدن 15 رشته به آموزش‌های هنرستانی به تصویب رسیده است که ازجمله می‌توان از رشته «خدمات گلخانه‌ای»، «تعمیر ماشین‌های اداری»، «مهمانداری هواپیما»، «تعمیر موتور هواپیما» و «فراوری گیاهان دارویی» نام برد.

آذرکیش افزود: برخی رشته‌ها مانند «طراحی صفحات وب» و «تولید محتوای انیمیشن» رشته‌های جدیدی هستند که سال آینده شاهد تدریس آن در هنرستان‌ها خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار