رزاقی: کرونا زنجیره یادگیری را قطع نکرده بلکه شکل آن را تغییر داده است

تهران (پانا) - جلسه ویدئو کنفرانس مدیران مدارس شاهد دوره اول و دوم متوسطه استان گلستان با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت وحاجیلری معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
رزاقی: کرونا زنجیره یادگیری را قطع نکرده بلکه شکل آن را تغییر داده است

به گزارش روابط عمومی دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه شاهد استان گلستان درجلسه ویدئو کنفرانسی با حضور محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه و همچنین محمدرضا رهنمایی رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران استان سوالات خود را مطرح و برای ارتقای کیفیت آموزش و استمرار روند یادگیری و اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی گفت‌وگو کردند.

رزاقی گفت: کرونا زنجیره یادگیری را قطع نمی‌کند بلکه شکل آن را تغییر داده است. شکل جریان یادگیری حضوری و غیر حضوری با هم متفاوت است اما مغزش یکی است.

حاجیلری معاون آموزش متوسطه استان نیز گفت: در این دوران فرآیند آموزش توسط رسانه و فضای مجازی با رویکرد بهره‌گیری از شبکه شاد از سوی معلمان انجام می‌شود. معلمان به عنوان تسهیل‌گران یادگیری باید اشکالات فراگیران را با بهره‌گیری از این ابزار مرتفع کنند.

وی ادامه داد: از تلاقی مسئولیت‌پذیری و خودنظمی فراگیران با آموزش از طریق رسانه و کلاس‌های مجازی با رویکرد شبکه شاد می‌توان بهره‌وری آموزشی را ارتقا و بهبود بخشید.

رهنمایی رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران استان ضمن تشکر از زحمات همکاران به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته تاکنون از سوی همکاران در مدارس شاهد پرداخت.

در ادامه سید کتولی مدیر آموزشگاه دوره دوم متوسطه شاهد شهرستان علی آباد به برخی از مشکلات از جمله عدم به روز بودن برخی از دبیران و اولیا، هزینه بر بودن آموزش مجازی برای خانواده‌ها و دبیران، نداشتن گوشی‌های اختصاصی اشاره کرد پیشنهاداتی در زمان کرونا و پسا کرونا از قبیل در برنامه سالیانه دبیرخانه کشوری و گروه‌های آموزشی استانی بر روی آموزش مجازی برنامه ریزی کرد تا ضمن آموزش نرم افزارها، تولید محتوی الکترونیکی مبحث به مبحث نیز داشته باشند تا دانش‌آموزان سطح پایین از این امکانات به صورت آفلاین استفاده کنند.

وی به تاسیس و راه‌اندازی یک مدرسه با محوریت آموزش مجازی با تجهیزات کامل در هر شهرستان(پایگاهی با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری کامل ) اشاره کرد تا با ادامه این روند و تحول ایجاد شده در آموزش بتوان از پتانسیل آموزش دبیران به فناوری روز برای تدریس و همچنین دانش‌آموزان و اولیا استفاده کرد، پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار