آمدنت چندان هم خالی از لطف نیست!

تهران (پانا) - این روزها تا چشم کار می‌کند از خباثت و شرارت ویروس کرونا سخن‌ها رانده شده و در باب مشکلات و مرارت‌هایی که برای انسان به وجود آورده شعرها سروده شده و خروارها پست‌ مجازی نیز دست به دست شده است، در بین این همه افراد بدبین که ترس و استرس را به جان آدمی سرازیر کرده‌اند؛ هستند کسانی که با دید خوشبینانه به آن نگریسته‌اند و آن را سرآغاز دنیایی بهتر و برتر می‌دانند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آمدنت چندان هم خالی از لطف نیست!

به‌گزارش ایسنا، اما بهتر آن است که این اصل را بپذیریم که در پس هر پرده‌ای رازی نهفته است، و هر حادثه‌ای هرچند تلخ و ناگوار که در زندگی رخ می‌دهد حامل پیامی مهم به آدمی است.

در این که ویروس کرونا با خباثت و قدرت تمام بر دنیا می‌تازد و حامل تصاویر تلخ اما واقعی در جهان است شکی نیست، در اینکه این امکان وجود دارد که هر یک از ما یا یکی از اطرافیانمان هر آن در دام این ویروس گرفتار شود بازهم شکی نیست، اما چه بپذیریم چه نپذیریم این واقعیت تلخ این روزهای جهان است، اما این را نیز به‌خاطر داشته باشیم که کرونا در پس چهره زشت و سیاهی که از خود به جهان ارائه داد؛ نکاتی را به آدمی یادآور شد که به باد فراموشی سپرده شده است.

کرونا منجی این روزهای محیط زیست

در حین گشت‌وگذار در فضاهای مجازی با تصاویر بسیاری از محیط زیست و طبیعت در این روزهای کرونایی روبه‌رو می‌شویم؛ از تصاویری از هوای صاف و آبی شهرهای پرجمعیت گرفته تا تصاویر حیواناتی که این روزها در نبود انسان‌ها نفسی تازه می‌کنند.

کرونا با نشانه گرفتن سلامتی انسان‌ها، آدمی را از بسیاری از فعالیت‌های روزانه و هرگونه تردد در سطح شهرها و طبیعت منع کرد و همین محدودیت و قرنطینه کردن آدمیان سبب شد که آسمان آلوده برخی از شهرها که تا پیش از آمدن کرونا حتی نفس کشیدن را بر آدمی تنگ کرده بود هوایی صاف و بدور از آلودگی را برخود ببیند و طبیعت به دور از انسان‌ها نفسی تازه کند.

کرونا و یادآوری نعمت سلامتی

یکی از بهترین دعاهایی که همیشه بزرگترها به ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در حقمون انجام میدادند دعای سلامتی بود و یکی از نصیحت‌های آن‌ها این بود که هیچ نعمتی در دنیا بالاتر از سلامتی نیست و همه خواسته‌ها و آمال و آرزوهای آدمی در گرو داشتن تنی سالم است.

کرونا با به خطر انداختن سلامتی انسان‌ها، بار دیگر این واقعیت را برای انسان‌ها آشکار کرد که اگر پای سلامتی در میان باشد و هر نوع عوامل بیرونی که تهدید کننده سلامت آن‌ها باشد حاضرند همه اندوخته‌های مادی و دنیوی خود را در برابر بازیابی دوباره سلامت خود فنا کنند.

درد مشترک انسانیت

این روزها انسان با واقعیت خودساخته‌ای مبنی بر برتری خود بر دیگر انسان‌ها دست یافته، این در حالی است که برتری یکی بر دیگری نسبی بوده و به فرموده خداوند یکتا همه انسان‌ها برابر هستند و هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد مگر در انجام عمل صالح، اما با ظهور ویروس نوظهوری به نام کرونا که مرزهای انسانی را درنوردید این واقعیت را برای انسان روشن ساخت که فارغ از هر دین و نژاد و زبانی و فارغ از هر شغل و مقامی با دیده یکسان به انسان می‌نگرد و همه را به یک اندازه درگیر می‌کند و واقعیت این است که همیشه مرگ برای همسایه نیست!

از آنجایی که کرونا ویروس یک درد مشترک انسانی است، در سطح جهان همه انسان‌ها از پزشکان و پرستاران گرفته تا شهروندان عادی و مسئولین و حتی خوانندگان و سلبریتی‌ها آستین همت بالا زده و با هم متحد و همدل شده‌ و در حد توان خود به بهبود شرایط کنونی کمک می‌کنند.

فرشتگانی سفیدپوش در خط مقدم جبهه سلامتی

در این روزهای سخت و نفس‌گیر ویروس کرونا که پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت با تمام توان خود ایستاده‌اند، فیلم‌ها و کلیپ‌هایی از فرزندان و خانواده پرستاران منتشر شده که چندماه است که آن‌ها را ندیده‌اند و جان بر کف پای عشق و علاقه و تعهد کاری خود ایستادگی کرده‌اند.

تا قبل از آمدن ویروس کرونا عملا پزشکان و پرستاران از اقشار مرفه و بی‌درد جامعه محسوب می‌شدند که پولشان از پارو بالا می‌رود، اما آنان با عزم راسخ در دوران سخت کرونایی و برکف گرفتن جان خود و تحمل دوری از خانواده خود را به جهان ثابت کردند، در همین راستا برای قدردانی از پرستاران و ایجاد قوت در آن‌ها چالش‌ها و فیلم‌هایی در فضای مجازی راه‌اندازی شده و از جایگاه بلندبالای پرستاران در بین اقشار مختلف جامعه حکایت دارد.

مهربان‌تر از همیشه

به نظر می‌رسد که دنیای بعد از کرونا دنیای مهربانتری خواهد بود! بدون شک انسان‌های بعد از کرونا از پوسته کهنه و پوسیده پیشین خود درآمده و با دیده‌ای بهتر و با قلبی سرشار از مهربانی و عشق به هم نوع به دور از هر کینه‌ای به دنیای جدید خود قدم خواهد گذاشت.

کرونا با محدود کردن ارتباطات و قرنطینه خانگی و منع رفت‌وآمدهای انسانی سبب شد که انسان در زندگی خود تلخی تنهایی را دریافته و به اهمیت ارتباطات بیش از پیش پی ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار