عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

تقویت تسهیلات دهی به دانش بنیان های در زمان شیوع کرونا

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت تلاش مستمر در جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان خبر می دهد و می گوید مجلس حامی سیاست های بانک مرکزی در حوزه تسهیلات دهی به شرکت های دانش بنیان به ویژه در زمان شیوع کرونا است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تقویت تسهیلات دهی به دانش بنیان های در زمان شیوع کرونا

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، احمد انارکی محمدی با اشاره به آمادگی بسیاری از شرکت های دانش بنیان در حوزه کمک به درمان بیماران درگیر ویروس کرونا، گفت: اعلام آمادگی شبکه بانکی برای تسهیلات دهی به این شرکت ها جای تقدیر دارد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت جدید در بانک مرکزی بسیاری از رویه های معیوب اصلاح شده است، افزود: پیشقدم شدن شبکه بانکی برای ارایه تسهیلات ارزان به شرکت های دانش بنیان یعنی پیش قدمی بانک ها در توسعه ملی که این امر باید با حمایت های دولتی تداوم یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید محلی را از بودجه برای کمک به شرکت های دانش بنیان در نظر بگیرد، تصریح کرد: انتظار ارایه تسهیلات قرض الحسنه به این نوع شرکت ها از سوی شبکه بانکی باید با حمایت های یارانه ای دولت همراه باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به قرض الحسنه شدن وام یک میلیون تومانی گفت: دولت باید از این تجربه استفاده کرده و شرکت های دانش بنیان را نیز در ردیف مشمولان دریافت وام های قرض الحسنه و حتی در شرایط فعلی وام های بلاعوض قرار دهد.

وی با بیان اینکه حمایت های مالی از این شرکت ها در راستای تولید دارو با واکسن کرونا می تواند نتایج بسیاری برای اقتصاد کشور داشته باشد، افزود: به طور حتم حمایت از این شرکت ها می تواند در آینده نه چندان دور ایران را در ردیف صادرکنندگان دارو و واکسن این ویروس به دنیا قرار دهد که این موضوع در اقتصاد ملی تاثیرات بسیاری خواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس آماده کمک به دولت در مسیر کمک به شرکت های دانش بنیان است، گفت: اگر نیاز به تدوین یا اصلاح قانونی در این راستا باشد به طور حتم نمایندگان کوتاهی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: در نشست های مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی بر ضرورت ارایه تسهیلات ارزان به این نوع شرکت ها تاکید شده و اکنون سازوکارهای آن باید از سوی شبکه بانکی تهیه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار