امامزاده‌ها تا ۱۵ اردیبهشت همچنان تعطیل هستند

قزوین (پانا) - به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اماکن متبرکه، مساجد و امامزاده‌ها تا ۱۵ اردیبهشت همچنان تعطیل هستند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۶۶
لینک کوتاه کپی شد
امامزاده‌ها تا ۱۵ اردیبهشت همچنان تعطیل هستند

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه هماهنگی برای بازگشایی بازار و مجتمع‌ها و پاساژهای مسقف که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه روند بیماری کرونا در استان قزوین، مدیریت و کنترل شده، هر چند شرایط پایدار نیست و همیشه این وضعیت نزولی نمی‌ماند و همه امور به میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شبکه حمل و نقل شهری، سیستم اداری، اصناف و بازاریان و سایر شهروندان بستگی دارد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در بازدید از بیمارستان‌های ولایت، بوعلی و رازی از وضعیت درمان اظهار رضایت شد و جا دارد از تلاش ایثارگرانه کادر درمانی و بهداشتی استان در درمان و بهبود بیماران تشکر کنیم.
حبیبی از نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان ولایت هم خبر داد و تصریح کرد: با تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز در بیشتر اقلام وضعیت خوبی داریم و کمبودی نیست.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان قزوین یادآور شد: بر اساس تصمیمات ستاد کشوری کرونا از فردا اول اردیبهشت ماه فعالیت بازار سنتی، پاساژها و مجتمع‌های مسقف در استان هم آغاز می‌شود اما چون این مکان‌ها محل تجمع هستند و انتقال بیماری را شدت می‌بخشند باید دقت کنیم تا بهداشت به دقت رعایت شود.

وی اضافه کرد: این صنوف با رعایت سه شرط و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند و هر صنفی که موارد را رعایت نکند تعطیل می‌شود.

حبیبی در خصوص شروط لازم برای بازگشایی بازار سنتی بیان کرد: اصناف و کسبه مستقر در بازار سنتی می‌بایست تمام پروتکل‌های بهداشتی را در بازار سنتی، پاساژها و مجتمع‌ها رعایت کنند و فعالیت آنها تا ساعت ۶ بعدازظهر مجاز است و صنوف پر خطر از جمله رستوران‌ها و قهوه خانه‌های داخل بازار و پاساژها فعلاً مجاز به فعالیت نیستند.

وی اظهار کرد: رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها فقط مجاز به ارائه غذای بیرون‌بر هستند و بازرسان صمت، بهداشت محیط، تعزیرات حکومتی باید نظارت بیشتری در این زمینه کنند تا نگرانی بیشتر نشود.

حبیبی افزود: مصوب شده که اماکن متبرکه، مساجد و امامزاده‌ها تا ۱۵ اردیبهشت همچنان تعطیل باشند و بوستان‌ها با رعایت اصول بهداشتی برای افراد عبوری می‌توانند باز باشند و خدمت دهند و اتراق در بوستان‌ها ممنوع است و فقط عبوری اشکال ندارد، اما شهربازی‌ها همچنان تعطیل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: هتل‌ها و مهمانخانه‌ها هم همچنان تعطیل هستند و ورزشگاه‌ها و استخر و سالن‌های ورزشی هم مجاز به فعالیت نیستند، اما به‌زودی بررسی برخی رشته‌های کم خطر برای این که بتواند فعال شود آغاز شده و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: رستوران‌ها باید میز و صندلی داخل واحد خود را جمع کرده و فقط خدمات بیرون‌بر ارائه دهند و خدمات دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در خصوص ساعات کاری ادارات هم اظهار کرد: نحوه فعالیت کارکنان دولت همانند گذشته از ساعت۷ تا ۱۴ بوده و تغییری نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار