خنیفر: بیش از ۳۰ هزار دانشجومعلم مهرماه به چرخه آموزش وارد می‌شوند

تهران (پانا) - به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بین ۳۰ تا ۴۰ هزار دانشجومعلم در مهرماه امسال به وزارت آموزش و پرورش ملحق می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: بیش از ۳۰ هزار دانشجومعلم مهرماه به چرخه آموزش وارد می‌شوند

به گزارش ایرنا، حسین خنیفر گفت: اکنون ۲۰ هزار دانشجومعلم تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان آماده خدمت در آموزش و پرورش هستند اما اگر آمار قبولی های ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان به ما داده شود، این آمار به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر می رسد. در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اینگونه بیان شده است که تامین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «واحد دانشگاهی» وجود ندارد، مطابق با ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و از میان دانش‌ آموختگان سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور و حوزه‌های علمیه، با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه فرهنگیان» بلامانع است.

خنیفر ادامه داد: در شرایط کنونی که به دلیل شیوع کرونا تمام آموزش‌ها به دانشجومعلمان به صورت الکترونیکی و مجازی است، باز هم دانشگاه فرهنگیان موظف است که حتما تعدادی از این دانشجویان تربیت شده را به وزارت آموزش و پرورش تحویل دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تداوم آموزش در پردیس‌ها و مراکز تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان همچنان ادامه دارد، پیش‌بینی کرده‌ایم که حتما ۲۰ هزار معلم جدای از ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان حتما به این وزارتخانه تحویل داده شوند و اگر آمار قبولی ماده ۲۸ نیز به دانشگاه داده شود، این آمار حدود دو برابر می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: باید آمار قبولی‌های آزمون ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اعلام می‌شد که این افراد بتوانند در مهرماه امسال مشغول کار در وزارت آموزش و پرورش شوند.

خنیفر اضافه کرد: در صورتی که این آمار به دانشگاه فرهنگیان داده شود، این افراد می‌توانند ضمن جبران برخی از درس‌های عقب افتاده خود، در مهرماه به عنوان نیروهای وزارتخانه مشغول کار شوند.

به گفته وی، آزمون ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد که امیدواریم با اعلام نتایج آن بتوانیم مانند سال‌های گذشته تعداد نیروهای بیشتری را به وزارت آموزش و پرورش تحویل دهیم.

خنیفر همچنین درباره تعداد دانشجومعلمان حال حاضر دانشگاه فرهنگیان گفت: اکنون بیش از ۷۰ هزار دانشجومعلم در پردیس‌ها و مراکز تربیت معلم این دانشگاه فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار