۱۰ پروژه بزرگ در استان قزوین عملیاتی می شود

قزوین (پانا) - استاندار قزوین اعلام کرد در راستای رونق و جهش تولید و کمک به اشتغال امسال ۱۰ طرح مهم و بزرگ اقتصادی را در استان اولویت بندی و اجرایی می کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ پروژه بزرگ در استان قزوین عملیاتی می شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور در شصتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از تلاش صنعتگران استان تشکر می‌کنیم که در سال گذشته با همه فشارهای ناشی از تحریم و بلایای طبیعی مقاومت کردند تا تولید متوقف نشود.

وی افزود: امروز که سطح تحریم‌ها گسترده‌تر شده تا ما دارو هم وارد نکنیم متأسفانه عده‌ای هم در داخل با ناامید کردن مردم و بالا بردن توقع آنها تیشه به ریشه نظام می‌زنند که این روند منطقی نیست و باید کمی هوشیارتر عمل کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: هر چند پایان سال تلخ بود و درگیر کرونا شدیم و گروه‌های زیادی به‌ویژه اقشار آسیب پذیر دچار مشکلات جدی شدند، اما با کمک بخش خصوصی نگذاشتیم تولید متوقف شود.

وی با قدردانی از اعضای ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: در ستاد کرونا تلاش ارزشمندی داشتید و ما در حالی که می‌توانستیم استان بسیار آلوده‌ای باشیم اما درست مدیریت شد و با کمک نیروهای مسلح، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمانی با تصمیمات درست، بیماری تقریباً کنترل شد و امروز وضعیت رو به نزول است.

جمالی پور اضافه کرد: از بخش خصوصی و اصناف به دلیل سعه صدر، صبوری و مشارکت خوب در اجرای طرح‌ها تشکر می‌کنیم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کنترل بیماری کمک کردند.

وی گفت: از همدلی و همراهی مردم هم تشکر می‌کنیم و قدردان این اعتماد هستیم و باور داریم که جمهوری اسلامی در سایه اعتماد عمومی می‌تواند بر مشکلات غلبه کند و امروز بی اعتماد کردن مردم خدمت نیست، زیرا اگر اعتماد مردم آسیب ببیند ترمیم نمی‌شود.

استاندار قزوین یادآور شد: در شرایط سخت کنونی همه وظیفه داریم کمک کنیم و با تقویت وحدت و اعتماد سازی بهانه‌ای دست دشمن ندهیم تا مردم را نا امید کنند.

وی اظهار کرد: امروز سرمایه‌های زیادی مانند شرکت‌های دانش بنیان داریم که به صادرات هم کمک می‌کنند و با این قابلیت‌ها استان قزوین ظرفیت جهش تولید را دارد و ما می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی و نیروی انسانی کارهای بزرگی را انجام دهیم.

جمالی‌پور تصریح کرد: باید برنامه مدونی برای جهش تولید در سال جاری داشته باشیم، بنابراین در این راستا ۱۰ پروژه مهم را اولویت بندی کرده و اجرا خواهیم کرد تا به اشتغال و اقتصاد استان کمک شود.

وی بیان کرد: جو قالب حاکم در استان، خدمتگزاری و حل مشکلات مردم است و چون هم دولت با چالش‌های صنعت روبروست و هم بخش خصوصی با مشکلات دولت آشناست و دستگاه قضائی هم رویکرد حمایت و پشتیبانی دارد و همه حرف خدمت می‌زنند این سرمایه می‌تواند به تسریع در توسعه کمک کند.

استاندار قزوین اظهار کرد: تعامل میان دستگاه قضائی، دیوان محاسبات، سازمان صنعت، کشاورزی، بازرسی و اداره اطلاعات موجب شده تا همه دنبال رونق و جهش تولید باشند و با این رویکرد امیدواریم با انسجام بخش خصوصی بتوانیم سال پرشتابی برای استان رقم بزنیم.

جمالی پور با اشاره به رزمایش کمک مومنانه هم گفت: در این طرح دنبال درگیر کردن دولت و دریافت وام نیستیم بلکه فقط با رویکرد مردمی و خودجوش و لبیک به پیام رهبری می‌خواهیم به نیازمندان کمک کنیم.

وی عنوان کرد: کمک‌ها باید خودجوش، با علاقمندی و نیت باشد و همه لازم است مردم را تشویق کنیم تا با درک شرایط حساس کنونی خود را در کمک به محرومان و آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا مسئول بدانند.

استاندار قزوین با تشکر از همراهی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در اهدای کمک‌های مردمی بیان کرد: در این کار خیر الزامی نیست و هیچ فرد یا صاحب کارخانه هم نباید نگاه معامله‌ای داشته باشد که اگر کمک کرد دولت هم از آنها حمایت کند.

جمالی پور اضافه کرد: البته ما وظیفه خود را نسبت به همه صنایعی که در این شرایط کمک مردم هستند انجام می‌دهیم اما نباید نیت خیرخواهانه این طرح زیر سوال رفته و شائبه معامله داشته باشد و همه با نیت خالص لازم است وارد کار شوند.

وی بیان کرد: دولت هم همراه است، اما می‌خواهیم مردم کار خیر را فراموش نکنند و بی تفاوت نباشند و این طرح یک الگوست تا مردم پای کار باشند، این که کمک خیرین را از مالیات کسر کنیم مخالفتی ندایم اما در واقع دولت هم کمک می‌کند هر چند باید بپذیریم که دولت از ملت جدا نیست و منتخب مردم است.

استاندار قزوین با اشاره به برخی شیطنت‌ها در فضای مجازی هم گفت: نباید درگیر حواشی شویم بلکه دنبال کار خیر باشید زیرا هر کاری کنیم یک عده روی آن حرف دارند و جو سازی می‌کنند اما به این مسائل اهمیت ندهید و کار خیر را ادامه دهید و هر جا لازم بود ما هم کمک می‌کنیم.

جمالی پور گفت: این یک حکم شرعی و دینی است و به دولت کار نداشته باشید ما گفتیم هر کس توان دارد مشارکت کند مثلاً کارمندی یک روز حقوق را اهدا کند، یک نفر کالا بدهد و یک نفر دارو را تأمین کند که همه ارزشمند است و دولت هم حمایت‌ها و مصوباتی دارد اما مسائل را درگیر همدیگر نکنید تا وقت تلف نشود.

وی اضافه کرد: امروز مشکل جدی است و بیماری فراگیر شده و باید ثروتمندان از سود خود چشم‌پوشی کنند و اجازه دهند به فقرا و کارگر روزمزدی که این روزها بیکار شده کمک کنیم.

استاندار قزوین یادآور شد: دولت مصوب کرده ۴۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شود، اما رزمایش کمک مومنانه با چشم‌داشت حمایت دولت نباشد چون معامله شما به خداست نه دولت، فقط به نیازمندان فکر کنید.

وی گفت: از رسانه‌های گروهی، منتقدین و حتی مخالفین دولت انتظار داریم در کمک مومنانه مشارکت کنند و ما هم لازم است مسائل امنیتی، اجتماعی، اقتصادی پسا کرونا را از همین امروز شناسایی و بررسی کنیم و با تشکیل یک کارگروه کارشناسی برای روزهای آینده آماده شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار