انتقال محتوای باقی مانده دروس به دانش آموزان سیاست اصلی آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت متولیان تعلیم و تربیت استان باید تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری، همه محتواهای دروس باقی مانده را به دانش آموزان منتقل کنند و این سیاست اصلی این نهاد در بخش آموزش در ایام باقی مانده سال تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
انتقال محتوای باقی مانده دروس به دانش آموزان سیاست اصلی آموزش و پرورش است

ابراهیم محمدی در ویدئو کنفرانس مشترک با مدیران مناطق 24 گانه آموزشی استان با قدردانی از عوامل اجرایی آموزش در ایام سال تحصیلی افزود: معلمان مبتکران حوزه تعلیم و تربیت در کشور هستند و به همه روش‌های خلاقانه و امید آفرین در محیط‌های یادگیری و یاددهی تسلط دارند و موفقیت در گذر از این وضعیت به تلاش آنان بستگی دارد.
وی با اشاره به تلاش مسوولان استان برای مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: باید بپذیریم که یک دگر دیسی در جامعه و زندگی رخ می دهد و باید فعالیت های خود و برنامه کاریمان را مطابق آن طرح ریزی کنیم تا فعالیتی روی زمین نماند و فرایند آموزش دچار مشکل نشود.
محمدی اضافه کرد: لازم است تا پایان اردیبهشت ماه محتواهای آموزشی باقی مانده را به دانش ـموزان منتقل کنیم و امروز این جزو وظایف کادر آموزشی این نهاد است.
وی با اشاره به اینکه مدارس از نظر حضور دانش آموزان تعطیل است گفت: لازم است به هر طریق ممکن و ابتکارانه این محتواهای آموزشی به دانش آموزان ارائه و منتقل شود و بهترین شیوه بهره گیری از فضای مجازی و بستر اینترنت است که در استان به تبع کشور از اول اسفند ماه این کار آغاز شده است.
وی با قدردانی مجدد از معلمان مدیران مدارس اظهار کرد: اقدامات بسیار مطلوبی از بالاترین سطح در کشور تا مدارس در استان رخ داده است و مدیران و همکاران این عدم دسترسی را با روشهای مختلف جبران کردند.
محمدی افزود: برای ادامه این آموزشها و تکمیل محتواها استفاده از فضای مجازی یکی از این راهکارها بود که امروز از آن به نام شبکه شاد یاد می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این استان دارای 670 هزار دانش آموز و 25 هزار کلاس درس است اضافه کرد: در صددیم تا محتوای باقی مانده دروس را به آنان منتقل کنیم و این محتوا نیز دارای تعدد بسیار است و این اقدام بزرگ یک کار بزرگ جهادی است که نیازمند راهبری یک تیم بزرگ و پرتلاش و جهادی است.
وی افزود: تیمی که امروز در اختیار داریم 23 هزار معلم، معاونان اداره کل، مدیران مناطق و کادر اداری مناطق 24 گانه هستند و این کار بزرگ یک تیم راهبری بزرگ دارد و برای راهبری مطلوب نیازمند این است که برنامه هایش را فرایندمحور، برنامه محور و مدون کند.
محمدی با اشاره به اینکه لازم است تا کارگروه‌های راهبری برنامه آموزشی فعال شوند اضافه کرد: وقتی کارگروه‌ها تشکیل شد باید حداکثر نیروهای انسانی در این زمینه فعال و نقش‌ها برجسته و شفاف تر باشند و نقشی نباید ضعیف تعریف شده باشد.
وی با تاکید برحضور عوامل اجرایی در مدارس ادامه داد: این کارگروه باید در مدرسه نیز تشکیل شود و این امر نیازمند این است که مکان فعالیت دایر و باز باشد و با بستن مدارس این کار عظیم جهادی راهبری نخواهد شد.
محمدی گفت: تعطیلی به منزله بستن درهای مدارس نبوده و نخواهد بود و باید پروتکل های بهداشتی و دستور العملهای فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و هوشمند رعایت شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه حضور اجزا و عوامل اداری در مدرسه را باید قانونمند کرد و این الزام کار ما در این شرایط است افزود: مجموعه این تلاشها تشکیل یک تیم کاری متحد و منسجم است و این اتحاد و انسجام موجب می شود تا برای دست یابی به چشم انداز تعریف شده هیچوقت خسته نشویم.
وی اظهار کرد: همه محتواها تا پایان اردیبهشت باید به طرق ممکن تعریف و تدریس و تمام شود و اولین روش شبکه شاد است و تمامی عوامل اجرایی اداره باید این شبکه را نصب کنند و تمامی مدیران مدارس نیز بلا استثنا باید این شبکه را نصب و به ان وصل شوند.
وی با تاکید براینکه تمام معلمان در این فضای ارتباطات و فن اوری لازم است که به این موضوع تسلط داشته باشند گفت: این لازمه یادگیری است؛ مدیران تا پایان 31 فروردین و معلمان تا فردا دوشنبه یک اردیبهشت باید به این شبکه شاد اتصال و دسترسی داشته باشند.
وی اظهار کرد: به دانش آموزان نمی‌توانیم در این زمینه اجبار کنیم چون خانواده ها از نظر معیشتی، اقلیم زندگی، بافت شهرنشینی و روستایی و غیره متفاوتند و قطعا در این زمینه مشکل خواهند داشت و سعی خواهیم کرد در این زمینه حداکثر جذب را داشته باشیم و اگر این اتفاق رخ نداد مدیران موظفند با همکاری معلمان این ارتباط و نقش را به شکل دیگر تعریف و این موضوع را با روشهای دیگری برای دانش آموزان تعریف و اجرا کنند.
باید در اسرع وقت میزان دسترسی همه دانش آموزان استان به شبکه شاد و سایر روشهای دیگر آموزشی مشخص شود و تاپایان هفته جاری مناطق 24 گانه باید فرم مربوط در این زمینه را تکمیل و به اداره کل ارسال نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار