معاون آموزش متوسطه شهر تهران: کلاس‌های مجازی جای خود را در میان دانش‌آموزان باز کرد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران توفیق رسانه ملی در آموزش ایام کرونا را قابل قبول توصیف و بیان کرد این طرح‌درس‌ها به سرعت جای خود را میان دانش‌آموزان باز کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه شهر تهران: کلاس‌های مجازی جای خود را در میان دانش‌آموزان باز کرد

پانته‌آ دری در مصاحبه با برنامه "انعکاس" رادیو گفت‌وگو با اشاره به آموزش‌های غیرحضوری در دوران پاندمی گفت: نیاز کنونی باعث شد به مساله هوشمندسازی مدارس یبشتر فکر کنیم. در بستر آموزش غیرحضوری باید به محتوای آموزشی توجه کنیم که متناسب با موقعیت یادگیری برای دانش‌آموز است و از دیگر سو بستر تعاملی مناسب باید خلأ تعامل را برطرف کند.

دری با انتقاد از مشکلات زیر ساختی در بعد رسانه برای آموزش از راه دور گفت: بسیاری مدارس پیشران بوده و هستند و ابتکاراتی به خرج دادند. این مدارس از تعطیلاتی مانند آلودگی هوا و... استفاده و شبکه‌های تعاملی را برای دانش‌آموزان خود فراهم کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در تهران به دلیل نزدیکی به صداوسیما در تامین معلم و هماهنگی‌های لازم از همکاران خود استفاده کردیم اما اگر فضای تعاملی مهیا نباشد، سعی می‌کنیم برنامه‌های زنده را در رسانه داشته باشیم.

دری در عین حال خلأ پوشش حاکمیتی را مورد نقد قرار داد و افزود: همکاران ما کمک کرده و مشارکت فوق‌العاده‌ای اتفاق افتاد و طرح‌درس متناسب با آموزش غیر حضوری طراحی و سعی شد در زمان محدود به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی ادامه داد: این طرح‌درس‌ها به سرعت جای خود را میان دانش‌آموزان باز کرد و امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه داشته باشد. رسانه قبلا نیز چندین بار به همین شکل جدی نقش خود را ایفا کرده و به نظر توفیق کنونی رسانه ملی قابل قبول است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: امروز که در شرایط بحران قرار داریم، رسانه ملی تصمیم گرفت با پوشش حداکثری در شبکه‌هایی که ۹۸ درصد پوشش شبکه‌ای دارند، دست به کار شود.

دری گفت: اکنون چیزی نمی‌تواند جایگزین مدرسه شود اما نباید فراموش کرد برنامه‌های تلویزیون به جهت امر حاکمیتی و دروسی که حضور معلم را می‌طلبد، فضای تعاملی را شکل داده است، فضایی که در بیشتر مدارس از طریق پیام‌رسان‌ها فراهم کرده‌اند.

وی افزود: دغدغه ما همواره بر جایگاه رسمی آموزش و پرورش در رسانه ملی بود؛ خاصه اینکه در اسناد بالادستی عوامل موثر در تربیت متعدد هستند و رسانه ملی دستگاه حاکمیتی این کار است و قطعا شرکای راهبردی ما در رسانه ملی سهم بزرگی دارند.

همچنین در بخشی دیگر از این برنامه با محوریت رسانه، علیرضا کمرئی، معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در رابطه با پلتفرم "شاد" به‌عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان ایرانی به رادیو گفت‌وگو گفت: شبکه دانش‌آموز که به‌عنوان شبکه شاد شناخته می‌شود، از این هفته برنامه‌های خود را شروع کرد و ثبت‌نام‌ها با دانش‌آموزان ابتدایی آغاز شد.

وی افزود: گزارش‌های مدیریتی نشان می‌دهد اغلب مدارس در حال ثبت‌نام هستند و با آموزشی که در رسانه ملی شاهد بودیم، خلأهای موجود نیز از طریق شبکه شاد بر طرف می‌شود.

کمرئی در پاسخ به سوالی مبنی بر اشکالات پلتفرم ios گفت: این برنامه به‌صورت ضروری و در شرایط خاص طراحی شده و اشکالات آن نیز در حال رفع شدن است.

وی افزود: طبیعی است که این برنامه با پوشش گسترده دانش‌آموزان کل کشور، در ابتدا با محدودیت‌هایی مواجه باشد. پلتفرم ios از هفته گذشته روند اصلاحی خود را طی می‌کند و کارها به تدریج پیش می‌رود تصور می‌کنم هم اینک مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

کمرئی بیان کرد: مصمم هستیم این آموزش روی همه سیستم‌ها فعال شود. این کار با وسعت بالا انجام می‌شود و اشکالات اجتناب ناپذیر است؛ شما نیز به‌عنوان رسانه کاستی‌ها را به ما گوشزد کنید تا اصلاح شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار