رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در دیدار با اصحاب رسانه هرمزگان مطرح کرد؛

ساخت بیش از ۸۰۰ کلاس درس در هرمزگان در دولت دوازدهم

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به رشد اعتبارات در استان هرمزگان از ساخت بیش از ۸۰۰ کلاس درس در فعالیت دولت دوازدهم در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ساخت بیش از ۸۰۰ کلاس درس در هرمزگان در دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در نشست ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه در استان هرمزگان با اشاره به شرایط تخصیص و تامین اعتبار برای نوسازی این استان بیان کرد: سرانه آموزشی استان ۵/۵۵ متر مربع است و با احتساب سرانه متوسط آموزشی با رقم 2/5 مترمربع شرایط نسبتا قابل قبولی را داراست.

وی با اشاره به اینکه و سرانه استاندارد فضاهای آموزشی مطلوب 4/8 متر مربع است، ادامه داد: تلاش داریم تا استان موانع و چالش‌های موجود را برطرف کند و به این سرانه مطلوب برسد؛ همچنین برای تخریب و بازسازی فضاها هم وارد عمل شدیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه اکثر پروژه‌های نیمه تمام در کشور فعال است، گفت: پروژه‌ها به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه ساز در حال ساخت است و پروژه نیمه تمام خیرین که به حال خود رها شده باشد، به هیچ وجه نداریم.

تخصیص 100 درصدی اعتبارات در 3 سال گذشته

رخشانی‌مهر با اشاره به رشد اعتبارات در 3 سال اخیر گفت: مشارکت مردمی در سال ۹۶ معادل ۲۰۰ میلیارد تومان، در سال ۹۷ معادل ۴۵۰ میلیارد تومان، در سال ۹۸ معادل هزار میلیارد تومان و در سال 99 سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها تخصیص اعتبار 100 درصدی داشتیم، گفت: در این سال‌ها سهم دولت بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است همچنین سال گذشته هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خیرین مدرسه ساز مشارکت داشته‌اند.

رخشانی‌مهر بیان کرد: مشارکت خیران در استان هرمزگان هم قابل قبول بوده و رقم آن از ۹۶ با بیش از ۳۰ میلیارد تومان، به بیش از ۶۳ میلیارد تومان در سال 98 افزایش یافته است.

رشد 244 درصدی اعتبارات در 2 سال اخیر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همچنین به استاندارسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی هم اشاره و بیان کرد: ردیف بودجه اختصاص داده شده در سال ۹۶ معادل 6/7 میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به 5/26 میلیارد تومان افزایش یافت که رشد 244 درصدی را داشته است.

او با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور و ضرورت نوسازی فضاهای آموزشی تا مهر گفت که از محل حساب ذخیره ارزی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای استان تامین و تخصیص پیدا کرد.

رخشانی‌مهر وضعیت کلاس‌های تحویلی در سال ۹۶ را حدود ۲۰۳کلاس درس و در سال 98 ۴۲۱ کلاس درس برشمرد و گفت: در مجموع در دولت دوازدهم ۸۸۸ کلاس درس در هرمزگان ساخته شد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با ابراز امیدواری نسبت به جهش‌های قابل توجهی در حوزه نوسازی مدارس استان با اشاره به اهمیت حضور رسانه‌ها در جشنواره بیست و دوم گفت: در سال ۹۹ جشنواره بیست و دوم خیرین مدرسه ساز با نام رسانه و مشارکت مردمی توجه ویژه‌ای به نقش رسانه‌ها در تبیین شرایط و جذب مشارکت مردمی در امر مدرسه سازی خواهد داشت.

تخصیص اعتبار 100 میلیارد تومانی برای تجهیز هنرستان‌ها

وی با اشاره به تجهیز هنرستان‌ها از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در بحث تجهیزات هنرستان‌ها خبر داد و گفت: از این رقم 3 میلیارد تومان سهم استان در این زمینه بوده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره جمع‌آوری مدارس کپری گفت: تلاش ما بر این است که معماری سنتی آن را بازسازی کرده و ترکیبی از مدرسه سنتی و مدرن کنار هم قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار