رتبه نخست دلگان در کشت گندم ، کلزا و کینوا در سالجاری در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) _ فرماندار دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان از کسب رتبه نخست این شهرستان در برداشت کلزا، گندم و کینوا در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رتبه نخست دلگان در کشت گندم ، کلزا و کینوا در سالجاری در سیستان و بلوچستان

مجتبی شجاعی اظهار کرد: با تشویق کشاورزان و سیاستهای ترویجی و در راستای تامین نیاز گندم و کلزا در استان، در سال جاری ۶ هزار هکتار از اراضی دلگان زیر کشت گندم رفته که ۱۸ هزار تن محصول خواهد داشت و ۴۰۰ هکتار کلزا نیز کشت گردیده که پیش بینی می‌شود ۸۰۰ تن برداشت گردد.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری ۲۵ هزار ریال و کلزا ۴۶ هزار ریال از کشاورز است که عملیات برداشت این‌محصولات با ۱۵ کمباین آغاز که احتمالا حدود ۵۰ کمباین عملیات برداشت محصول را آغاز کنند .

فرماندار شهرستان دلگان عنوان داشت: کاشت هندوانه نسبت به سال گذشته ۲ هزار هکتار کاهش یافته است و امیدواریم در سیاستگذاری سال جدید که سال جهش تولید نامگذاری شده، شاهد افزایش کاشت محصولات استراتژیک از جمله گندم و کلزا و گیاهان دارویی از جمله چای ترش و حنا باشیم.

او افزود: اکنون دلگان پیشتاز در اجرای آبیاری تحت فشار در استان و مدیریت منابع آب و خاک است و از مراکز اصلی تولید گندم استان محسوب می‌گردد.

شجاعی در پایان گفت: جمله مشکلات کشاورزان دلگانی، پروانه چاههای کشاورزی و سهمیه سوخت بهره برداران است که اگر این‌مشکل حل شود، دلگان به تنهایی نیاز غله استان را قادر خواهد بود تامین کند و دشت جازموریان را به روزهای طلایی گذشته که مرکز تولید و اشتغال بود برگرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار