بهترین ماشین سال معرفی شد

تهران (پانا) - با توجه به لغو شدن نمایشگاه نیویورک در مراسمی اینترنتی « کیا تلوراید» به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ جهان معرفی شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال همزمان با برگزاری نمایشگاه نیویورک بهترین ماشین جهان در بخش‌های مختلف معرفی می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، اما این مراسم از طریق اینترنت پخش شد و در نهایت کیا تلوراید را به عنوان بهترین ماشین سال ۲۰۲۰ جهان معرفی کرد و به این ترتیب این جایزه برای اولین بار به یک کارخانه کره‌ای رسید.

تلوراید، اولین شاسی‌بلند بزرگ کیا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و در این کشور ساخته می‌شود که قبل از این هم جایزه بهترین شاسی‌بلند سال آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده بود. این خودرو با انتخاب ۸۶ روزنامه‌نگار خودرو از ۲۴ کشور انتخاب شده است.

امسال بیش از پنجاه ماشین برای دریافت این جایزه رقابت می‌کردند که در نهایت سه مدل تلوراید، مزدا ۳ و مزدا CX-۳۰ به مرحله نهایی رسیدند کیا عنوان برترین خودرو را به خود اختصاص داد که علاوه بر بهترین ماشین جهان، با مدل الکتریکی سول جایزه بهترین ماشین شهری سال ۲۰۲۰ را هم دریافت کرد.

پرافتخارترین مدل هم در رقابت امسال پورشه تایکان بود که هم در بخش بهترین ماشین اسپرت و هم در بخش بهترین ماشین لوکس، بالاترین رای را از داوران گرفت. در بخش بهترین ماشین اسپرت، سه مدل پورشه به مرحله نهایی رسیده بودند و در بخش ماشین‌های لوکس، تایکان با پورشه ۹۱۱ و مرسدس-بنز EQC، اولین مدل الکتریکی بنز رقابت می‌کرد. در نهایت مزدا ۳ با کسب بیشترین رای به عنوان بهترین طراحی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

تمامی مدل‌های کیا تلوراید ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری استاندارد با قدرت ۲۹۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۵ نیوتون متر بهره می‌برد. مدل پایه‌ی این خودرو با پسوند LX و قیمت پایه‌ی ۳۱۶۹۰ دلار عرضه می‌شود که از تجهیزاتی شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، لامپ‌های LED، هشدار فاصله پارک، صندلی‌ها با گنجایش ۸ نفر، فرمان چرمی، صندلی‌های چرم مصنوعی، ورود به ردیف سوم با یک کلید و ۶ درگاه USB، دستیار پیشگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، هشدار نقاط کور، ورود هوشمند و استارت دکمه‌ای، هشدار سرنشین پشتی وو مواردی از این قبیل بهره می‌برد.

مدل بعدی S Spec است که قیمت آن از ۳۳۹۹۰ دلار آغاز می‌شود. این نسخه علاوه بر قابلیت‌های مدل قبل به رینگ‌های ۲۰ اینچی، ریل‌های سقف، جلوپنجره و تریم مرغوب، سانروف برقی، صندلی برقی راننده با تنظیم در ۱۰ جهت، صندلی‌های جلوی گرم شونده، گنجایش برای ۷ نفر و صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم بهره می‌برد.

مدل EX با قیمت ۳۷۰۹۰ دلاری و تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۸ اینچی، تریم صندلی چرم، ناوبری و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی، صندلی برقی راننده با تنظیم در ۸ جهت، صندلی‌های جلوی سردکن دار، گنجایش ۸ نفره، دستیار رانندگی در بزرگراه، آفتاب‌گیر شیشه‌ها و درب پشتی برقی و هوشمند عرضه می‌شود.

نسخه‌ی کامل آن هم با پسوند SX و حداقل قیمت ۴۱۴۹۰ دلاری به امکاناتی شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی، چراغ‌های LED، دو سانروف، صندلی‌های کاپیتانی در ردیف دوم، سیستم صوتی مرغوب هارمن کاردون، نورپردازی داخل کابین، پایش محیط، پایش نقاط کور وغیره مجهز است همچنین با افزودن ۴ هزار دلار دیگر به پکیج SX پرستیژ را به دست خواهید آورد که از سیستم چهار چرخ محرک، صندلی چرم ناپا، پوشش مرغوب سقف، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های ردیف دوم گرم و سرد شونده و غربیلک فرمان گرم شونده دسترسی پیدا خواهید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار