جز ۲ بیمارستان از فردا همه مراکز بیماران عادی می پذیرند

بیم و امید در گیلان

رشت (پانا) - نماینده وزیر بهداشت و درمان مدیریت کرونا درگیلان گفت: از فردا با ابلاغ پروتکل مربوط به فعالیت مراکز درمانی، فقط دو بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص می یابد و بقیه بیمارستان های دولتی و نیز خصوصی به درمان های الکتیو و عادی می پردازند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جز ۲ بیمارستان از فردا همه مراکز بیماران عادی می پذیرند

به گزارش ایرنا، دکتر محمد حسین قربانی گفت: طی روزهای اخیر با روند کاهشی تثبیت شده در مبتلایان به ویروس کرونا، بخش زیادی از ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی استان که طی هفته های گذشته به طور کامل اختصاص به بیماران کرونایی داشت، خالی شد.

وی تصریح کرد: در این شرایط که وضعیت نسبی باثباتی در بحث شیوع این بیماری داریم بیمارستان های بخش خصوصی را از زیر بار بیماران کووید ۱۹ آزاد کردیم و تعدادی از بیمارستان های دولتی در استان هم از جمله در رشت مثل ولایت و حضرت رسول اکرم (ص) و الزهرا(س)، ۱۷ شهریور هم دیگر پذیرش بیماران کرونایی ندارند.

وی افزود: در حال حاضر دو بیمارستان پورسینا و رازی در رشت، فیروز در لاهیجان و شهید بهشتی انزلی بیماران کرونایی را پذیرش می کنند اما از فردا با ابلاغ پروتکل آماده شده این امر مشخص تر شده و پذیرش و درمان بیماران الکتیو و عادی در مراکز درمانی به صورت جدی و گسترده در بیمارستان های دولتی به مانند بخش خصوصی انجام می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی گاه آمار ورودی مبتلایان به کرونا در برخی بیمارستان ها افزایش می یابد اما طی این ایام، مجموع آمار مبتلایان و فوتی ها در استان رشد محسوسی نداشته و امیدواریم با همراهی بیش از پیش مردم این وضعیت حفظ و کاهش یابد.

شرایط بیم و امید و دغدغه جدی برای بحران جدید

وی تصریح کرد: هم اکنون در وضعیت بیم و امید هستیم و هر چند وضعیت آمار مبتلایان و فوتی ها در استان در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد، اما دغدغه شدیدی برای بحران جدید در اثر بی توجهی ها به بهداشت فردی، توصیه ها بهداشتی و درخانه ماندن داریم.

وی عنوان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد و به شدت هم مورد توجه و تاکید است رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و فاصله گذاری هاست که در چند روز اخیر به دلیل برخی مسائل و رفتارها، نگرانی های جدی را برای ما ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بحث ضرورت شرایط وام یک میلیون تومانی و الزام سرپرست خانوار به داشتن سیم کارت بنام گفت: این امر منجر به تشکیل صفهای طولانی از مردم در مقابل دفاتر امور مشترکین و ...شد که خود عاملی برای ایجاد زمینه شیوع این ویروس است.

دکتر قربانی تاکید کرد: مردم باید با قوت و شدت بیشتری نسبت به قبل در رعایت بهداشت فردی و توصیه ها و اصول اولیه بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی و غیره توجه وعمل نمایند به گونه ای که رعایت این اصول در آنها درونی شده و جزئی از زندگی عادی شان شود تا سلامت خود و خانواده شان حفظ گردد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان انتظار داشت در هر موضوع و امری حاکمیت با اعمال قانون و قوه قهریه اقدام کند، گفت: با این حال ما یک دوره قرنطینه دو هفته تا ۲۰ روز را پشت سر گذاشتیم، افزود: اکنون باید تعامل و همراهی مردم شکل جدی تری در رعایت توصیه ها و بهداشت فردی به خود گرفته و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: وقتی ویروسی مهاجم در بین ما و جامعه ماست و راهکار درمانی و پیشگیرانه خاصی برای غلبه بر آن نیست جز رعایت بهداشت فردی؛ بنابراین بر همگان فرض است که در این راستا عمل نمایند.

وی با بیان اینکه این روزها با توجه به وضعیت این ویروس در شرایط بیم و امید هستیم گفت: نگران آنیم که با فاز جدیدی از بحران مواجه شویم، زیرا ساختار زندگی این ویروس برای دانشمندان شناخته شده نیست و حتی تغییر درساختار ویروس می تواند حالت تهاجمی آن را نیز تغییردهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار