فدرالیسم، قربانی دیگر ترامپ و کرونا

تهران (پانا) - بسیاری از اصول و رسوم آمریکایی در دوران ریاست جمهور ترامپ به چالش کشیده شده که تازه‌ترین آن ها فدرالیسم است؛ اصلی که بیانگر تقسیم قدرت میان ایالات و دولت های فدرال است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
فدرالیسم، قربانی دیگر ترامپ و کرونا

به گزارش ایسنا، واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به کرونا اولویت های تاریخی دو حزب آمریکا را واژگون کرده است.
به گزارش روزنامه گاردین، "فدرالیسم روشی منطقی برای واکنش به همه گیری ها ارائه می کند. طبق این اصل، در وهله اول ایالت ها مسئول سلامت شهروندان خود هستند اما دولت فدرال باید سرپرستی هماهنگی اقدام ملی را بر عهده بگیرد. مراتب ارسال ملزومات و اعمال و لغو قرنطینه نیز باید در راستای برنامه‌ای ملی انجام شوند، نه در سطح ایالتی.
با این حال، خلاء رهبری مسئولانه از سوی کاخ سفید نشانگر آن بوده که این سیستم آن طور که باید عمل نکرده است. ترامپ به جای همکاری با ایالت‌ها برای ایجاد برنامه‌ای ملی، ماه‌ها وجود مشکل را تکذیب کرد و گفت "هیچ مسئولیتی" برای مبارزه با کروناویروس بر عهده نمی‌گیرد.
او با جدی شدن مساله کرونا نیز از آن طرف بام افتاد و گفت که برای لغو تصمیمات ایالت ها "اختیار تام" دارد و فرماندارانی که می‌خواهند قرنطینه را بدون دستور ترامپ در ایالت خود لغو کنند، مرتکب "سرکشی" شده اند.
رویه ترامپ در استفاده از قدرت واکنش فرمانداران دو حزب آمریکا را در پی داشته است. او روشن کرده که منابع فدرال را طبق وفاداری سیاسی تقسیم می کند و حتی دولت دموکرات کلرادو را از خرید دستگاه تنفس مصنوعی در بازار آزاد منع کرد و سپس با درخواست سناتور جمهوری خواه این ایالت صدها دستگاه برای آن ها ارسال کرد.
این به این معناست که فرمانداران دموکرات نمی‌توانند برای حفاظت از شهروندانشان روی رییس جمهور حساب کنند و فرمانداران جمهوری خواه نیز خود را بیشتر خادم یک پادشاه می دانند تا نماینده منافع ایالتشان.
همه این مسائل نشان می دهند که فدرالیسم یکی دیگر از قربانیان رویه یک رییس جمهور بی سابقه در بی توجهی به هر چیزی است که آمریکا را واقعا بزرگ می سازد."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار