بازگشت بیش از 180 دانشجوی ایرانی مقیم ایتالیا به کشور

تهران (پانا) - بامداد امروز دومین گروه از دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا با پرواز فوق العاده «ایران ایر» به رم، عازم کشورمان شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت بیش از 180 دانشجوی ایرانی مقیم ایتالیا به کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ایتالیا، بیش از ۱۸۰ دانشجوی ایرانی در فرودگاه «لئوناردو داوینچی» رم، پیش از تحویل بار خود به باجه پذیرش، برگه‌های اظهارنامه بهداشتی ویژه کرونا را تحت نظارت "حسین جهنده" سرکنسول ایران در رم و "جعفرصفری" مسئول امور دانشجویی و کارشناس کنسولی سفارت کشورمان در ایتالیا که در فرودگاه حضور داشتند، پر کردند.

در این پرواز یک تیم پزشکی اعزامی وزارت بهداشت ایران حضور داشت که مسئول غربالگری و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسافران بوده است.

اولین پرواز فوق‌العاده ایران ایر به رم روز چهارشنبه گذشته انجام شد و حدود ۱۲۰ دانشجو را به کشور بازگرداند. پرواز دوم ایران ایر به رم در حالی شنبه شب به وقت محلی انجام شد که پیشتر اعلام شده بود پرواز دوم هما به پایتخت ایتالیا صبح روز جمعه گذشته و متعاقب آن جمعه شب انجام خواهد شد که هر دو پرواز لغو شدند.

انجام این پروازهای اضطراری به ایتالیا در پی تداوم بحران کرونا در این کشور و درخواست نزدیک به یک هزار دانشجوی ایرانی از سفارت ایران در ایتالیا و شرکت هواپیمایی ایران ایر در رم برای بازگشت به کشورمان انجام می‌شود.

گفته شده است که قرار است هفته آینده نیز دو پرواز فوق‌العاده دیگر به شهر میلان برای بازگردان دانشجویان ایرانی مقیم شمال ایتالیا انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار