سامانه‌های راداری راهبردی "خلیج فارس" و "مراقب" رونمایی شد

تهران (پانا) - سامانه‌های راداری راهبردی "خلیج فارس" و "مراقب" با حضور امیر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سامانه‌های راداری راهبردی "خلیج فارس" و "مراقب" رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش، صبح امروز و با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، سامانه‌های راداری راهبردی خلیج فارس و مراقب رونمایی شد.

رادار بردبلند و راهبردی خلیج فارس با برد بیش از ۸۰۰ کیلومتر یک رادار آرایه فازی سه بعدی با فناوری نوین است که قادر است کلیه اهداف متعارف و رادارگریز و موشک‌های بالستیک را کشف کند.


رادار مراقب هم یکی از رادارهای دقیق کنترلی سه بعدی، آرایه فازی و پیشرفته در لبه فناوری روز جهان با برد ۴۰۰ کیلومتر است که می‌تواند اهداف هوایی را با دقت و تفکیک بسیار بالا شناسایی و انواع اهداف کوچک در ارتفاع پایین و متوسط و هواپیماهای بدون سرنشین و رادارگریز را کشف کند. این رادار با هدف طراحی و ساخت رادار تاکتیکی مراقبت هوایی بردبلند در سازمان جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی آجا و توسط متخصصین این سازمان و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا و تکمیل شده است و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری عملیاتی است.


در این مراسم تعدادی از پروژه‌های عمرانی نیروی پدافند هوایی ارتش شامل مجموعه‌های مسکونی ۴۰ واحدی در شهرک شهیدبهشتی به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع، پروژه‌های مختلف خدماتی تجاری بانوان با نام کوثر، تکمیل و تجهیز ساختمان‌های خدماتی و رفاهی نیروی پدافند هوایی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و مراکز اداری امور شهدا، ایثارگران و جانبازان نیروی پدافند هوایی ارتش توسط فرمانده این نیرو افتتاح شد.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور در این مراسم رونمایی گفت: خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که سیر رشد و توسعه و پیشرفت پدافند هوایی با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تشکیل یک نیروی مستقل پدافند هوایی در جمع ارتش و نیروهای مسلح، سرعت، قوت و قدرت بیشتری گرفته است. ما به شکر و سپاس خداوند در این حدود یک سال از تشکیل نیروی پدافند هوایی، شاهد اتفاقات بسیار مبارکی در این نیرو بوده ایم و هر روز به توان و آمادگی پدافند هوایی کشور افزوده شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور گفت: لازم می‌دانم از همه همرزمان عزیزم در بخش‌های مختلف نیروی پدافند هوایی ارتش که با تلاش، تفکر و اندیشه جهادی و مومنانه، شبانه‌روزی کار کرده‌اند تا این اتفاقات مبارک رقم بخورد تشکر و خداقوت عرض کنم. همچنین از همه خانواده‌های محترم این کارکنان که با پشتیبانی خود باعث شده‌اند این موفقیت‌ها رقم بخورد تشکر می‌کنم.

فرمانده کل ارتش در پایان با تأکید بر اینکه پدافند هوایی باید قوی‌ترین شکل ممکن را داشته باشد، افزود: از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع دفاعی که نیروی پدافند هوایی را کمک می‌کنند تا این اتفاقات مهم شکل بگیرد تشکر می‌کنم و امیدوارم که هر روز بتوانیم گامی در راستای اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اینکه «پدافند هوایی در خط مقدم است» برداریم. از درگاه خداوند متعال می خواهیم و دعا می کنیم که به ما توفیق دهد تا هر چه سریعتر به این اهداف مدنظر فرماندهی معظم کل قوا برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار