تغسیل اموات کرونایی در گلزار بهشت سکینه کرج انجام می‌شود

کرج (پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری کرج اعلام کرد تغسیل و تکفین اموات کرونایی در گلزار بهشت سکینه کرج انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تغسیل اموات کرونایی در گلزار بهشت سکینه کرج انجام می‌شود

به گزارش مهر، علی اصغر همتی اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در راستای اقامه فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم و تغسیل اموات مبتلا به کرونا در اوایل فروردین با حضور گروه‌های جهادی داوطلب در آرامستان بهشت علی (ع) عملیات تغسیل اموات آغاز شد.

وی افزود: اکنون پس از ابلاغ و به روزرسانی پروتکل دفن اموات از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان البرز و ایرادات وارده بر زیر ساخت‌های بهداشتی در غسالخانه تازه تأسیس آرامستان بهشت علی (ع) و همچنین محدودیت زمانی جهت رفع معایب موجود، تصمیم بر آن شد تا تغسیل و تکفین اموات مبتلا به کرونا در محل غسالخانه مرکزی سالن معراج در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج تأمین تمامی امکانات و تجهیزات لازم جهت حفظ سلامتی و ایمنی حداکثری کارکنان و غسالان را بسیار ضروری دانست و گفت: وزارت بهداشت در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رؤسای سازمان آرامستان های کشور، بازرسی کل کشور و مسئولین ذیربط برگزار شد شستشوی اموات در غسالخانه‌های مرکزی شهرها را بلامانع خواند و اعلام کرد که این امر هیچ‌گونه آلودگی و شیوع بیماری برای کارکنان غسالخانه و انتشار در محیط اطراف در بر نخواهد داشت.

همتی ضمن اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و زمانبر بودن نقل و انتقال اموات به آرامستان بهشت علی (ع) جهت تغسیل و تکفین، گفت: با توجه به اینکه خانواده‌های داغدیده در شرایط خاص روحی قرار دارند تسریع در شستشوی اموات در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) می‌تواند موجبات تکریم و رضایت بازماندگان از نحوه خدمات رسانی را فراهم آورد.

وی گفت: انتقال شستشوی اموات کرونایی از آرامستان بهشت علی (ع) به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) امکان دفن میت در زمان کوتاه‌تر که مورد تاکید شرع مقدس و از توصیه‌های بهداشتی است را ممکن می‌سازد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج از گروه‌های طلاب جهادی که در این مدت خالصانه یاری رسان شهرداری در امر تغسیل و تکفین بوده‌اند، قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار