محققان آمریکایی پیش‌بینی کردند؛

نور خورشید آلودگی کروناویروس سطوح را از بین می‌برد

تهران (پانا) - بر اساس نتایج اولیه منتشرشده از آزمایشگاه‌های دولتی ایالات‌متحده، کروناویروس در رطوبت و دمای بالا از بین می‌رود، البته این تحقیق هنوز در مراحل اولیه بوده و هنوز منتشرنشده است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
نور خورشید آلودگی کروناویروس سطوح را از بین می‌برد

به‌گزارش ایسنا و به نقل از یاهو نیوز، این نتایج اولیه بیانگر از بین رفتن کامل ویروس و بیماری کووید-19 نیست بلکه فرصتی برای کنترل این بیماری طی ماه‌های گرم سال ایجاد خواهد کرد.

نور خورشید، گرمای زیاد و رطوبت بالا فرصتی برای فعالیت‌ها در محیط آزاد و کاهش محدودیت‌های خانه‌نشینی فراهم خواهد کرد. البته باید توجه کرد تمامی موارد ذکر شده بر اساس دما و منطقه محل زندگی متفاوت خواهد بود.

این مرکز آزمایش‌های دولتی ایالات‌متحده (DHS) سلامت و امنیت مردم امریکا را در اولویت قرار داده و جزئیات بیشتری از این یافته علمی خود فاش نکرد.

با این‌ حال، این مرکز اظهار کرد: محیط گرم بیرون از ساختمان خطر انتقال را کاهش خواهد داد.

در این تحقیق، با نور خورشید شبیه‌سازی‌ شده ویروس معلق در ذرات هوا از بین رفت، اما بدون استفاده از این روش در 60 دقیقه هیچ‌گونه مرگ قابل‌توجهی از ویروس‌ها در هوا مشاهده نشد.

بر اساس نتایج تحقیقات کشورهای مختلف مشخص‌ شده کروناویروس در کشورهای گرمتر و با رطوبت بیشتر انتشار کندتری نسبت به سایر کشورها داشته است.

یکی از تحلیلگران این تحقیق، قاسم بخاری، دانشمند محاسباتی MIT گفت: "ما نمی‌گوییم که در دماهای بالاتر، ناگهان ویروس از بین می‌رود و همه‌چیز مانند گذشته خواهد شد. فقط در این تحقیقات تأثیر دما و رطوبت بر روند این بیماری مورد بررسی قرار می‌گیرد."

بخاری گفت: در حال‌حاضر آزمایش‌های زیادی در شناسایی افراد مبتلابه کووید-19 در هند و پاکستان انجام می‌شود و تعداد زیادی مبتلا به این بیماری مشاهده شده اما سرعت این همه‌گیری در این کشورها کمتر از دیگر کشورهاست.

آرتور اندرسون، مدیر سابق موسسه تحقیقات پزشکی ارتش ایالات‌متحده اظهار کرد: نور ماوراءبنفش موجب شکست ویروس به قطعات کوچک‌تر می‌شود، بنابراین اشعه ماوراءبنفش خورشید نیز در از بین بردن DNA و RNA ویروس مؤثر خواهد بود.

کاویتا پاتل از موسسه بروکینگز اظهار کرد: سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز در تابستان از بین نمی‌رود بلکه تعداد مبتلایان آن کمتر می‌شوند.

وی در ادامه افزود: در حال‌حاضر مشخص نیست که آیا این مرکز قصد دارد، نتایج تحقیقات خود را در مجله‌ها منتشر کند یا مسیری دیگر را برای اعلام نتایج خود انتخاب خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار