مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تکریم معلم ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است

کرمان(پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: تکریم معلم ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تکریم معلم ضرورتی انکار ناپذیر در راستای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری‌نسب در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ اظهار داشت: در سال رونق تولید هنرستان‌های استان را با هدف کارآفرینی تجهیز کردیم و کسب ۴۰۹ رتبه برتر زیر ۳۰۰ در کنکور ۹۸ و کسب رتبه برتر کشوری در سه سال متوالی در در جشنواره خوارزمی داشتیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: در حوزه سوادآموزی رتبه استان به ۳ ارتقا یافته است و با هدف کیفیت‌بخشی مسائل آموزشی، مدارس شبانه‌روزی استاندارد سازی شد که ۵۰ مدرسه را تجهیز کردیم و ۵۵۰ یادواره شهدا در سطح استان برگزار شد و ۳ استخر شنا هم سال گذشته افتتاح کردیم.
اسکندری‌نسب با بیان این که در صدد جذب خیران هستیم گفت: در سال ۹۸ تعهد خیران حدود ۱۸۰ میلیارد ریال بوده که ۴۰ درصد آن محقق شده است و در نظر داریم تا پایان سال جاری این تعهد را به ۲۰۰ میلیارد ریال برسانیم.
وی افزود: استفاده حداکثری از مشارکت خیران و همچنین جذب اعتبارات دولتی و مشارکت مردم در بحث مدارس غیردولتی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تا قبل از سال تحصیلی و سرعت در انجام تمام فعالیت‌های ورزشی، آموزشی و ...پیگیری مسائل رفاهی فرهنگیان و توسعه فعالیت آموزشی و پوشش تحصیلی در سراسر استان، ارتقای کیفیت برنامه‌های ورزشی و آموزشی و افزایش سرانه آموزشی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در سال ۹۹ است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان داشت: ۱۸۱ ملک متعلق به سایر دستگاه‌ها و در تصرف آموزش و پرورش هستند که با اقدامات انجام شده در نظر داریم در سال جاری سند آنها را اخذ کنیم و ۱۰۰ مورد دیگر نیز وجود دارد که متعلق به اشخاص و ... هستندکه باید در این برنامه قرار دارند.
اسکندری نسب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۴۵ هزار فرهنگی شاغل و ۳۵ هزار فرهنگی بازنشسته داریم، می‌طلبد توجه بیشتری به این قشر صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود ۸۰ هزار فرهنگی و ۶۵۰ هزار دانش‌آموز استان گفت: در حوزه بهداشت و درمان کار قابل توجهی صورت نگرفته است و برای اردوگاه‌های استان از سازمان برنامه و بودجه اعتبار ویژه آنها در نظر گرفته شده که حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای دو اردوگاه شاخص استان سال گذشته اختصاص یافت.
اسکندری‌نسب ابراز داشت: برای گروه‌هایی از معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان که بضاعت مالی برای شرکت در آموزش‌های شبکه شاد ندارند، این برنامه قطعا پوشش حداکثری ندارد هر چند بسته‌های آموزشی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان در حاشیه شهرها و روستاها و ... قرار گرفته است و حدود۷۰ تا ۸۰ درصد از این برنامه استقبال کردند اما به مدیران واگذار شده تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند و همچنین صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این امر همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار