3690 مبتلا به کرونا و 303 فوتی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در طول 48 ساعت گذشته نتیجه آزمایش 253 نفر مثبت اعلام شده وبه این ترتیب مجموعه مبتلایان به بیماری کرونا در آذربایجان شرقی به 3690 نفرافزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
3690 مبتلا به کرونا و 303 فوتی در آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمد حسین صومی در ارتباط تلفنی با بخش خبری شبکه استانی سهند از مثبت اعلام شدن نمونه 253 نفر مبتلای جدید به بیماری کرونا ، طی 48 ساعت گذشته در استان خبرداد وگفت: در این مدت نیز با فوت 11 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان شمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان به 303 نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه طی دو روز گذشته با بهبودی 151 نفر از مبتلایان شمار بهبود یافتگان به 2559 نفر افزایش یافته و افراد ترخیص شده از بیمارستان های استان با وضعیت عمومی خوبی در خانه هایشان تحت مراقبت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در طول 48 ساعت گذشته از مجموع افراد و مراجعین سرپایی، بیماران بستری، و غربالگری و نمونه گیری شده نتیجه آزمایش 253 نفر مثبت اعلام شده و به این ترتیب مجموعه مبتلایان به بیماری کرونا در استان آذربایجان شرقی به 3690 نفر افزایش یافته است.

صومی با اشاره به اینکه 27 درصد موارد مثبت شناسایی شده در مراکز سرپایی 16 ساعته بوده است افزود: از مردم خواهش می کنیم در صورت وجود علائم به درگاه سلامت مراجعه و ثبت نام کنند که سریعا با آنان تماس گرفته خواهد شد و یا در صورت علامت دار بودن به مراکز 16 ساعته مشخص شده مراجعه نمایند تا پزشکان ضمن معاینه و گرفتن نمونه در صورت لزوم، اگر تست فردی مثبت شد هم زودتر ایزوله و درمان می شود و در این صورت نیز احتمال انتقال به افراد دیگر به صفر می رسد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت به هفته قبل تعداد مبتلایان ثابت بوده و شمار فوتی های ناشی از بیماران کرونا کاهش و موارد بهبود یافته افزایش یافته است، افزود: اگر بتوانیم افراد سرپایی را زودتر شناسایی کرده و درمان کنیم زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار