رخشانی‌مهر: اعتبارات نوسازی مدارس لرستان رشد ۲۷۰ درصدی داشت

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اقدامات انجام شده برای نوسازی مدارس لرستان از رشد ۲۷۰ درصدی اعتبارات خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر:  اعتبارات نوسازی مدارس لرستان رشد ۲۷۰ درصدی داشت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارش کشور، مهراله رخشانی‌مهر در نشست ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه با خبرنگاران لرستان با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات ملی ادارات کل نوسازس مدارس لرستان در سال ۹۶، ۲۴ میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در سال ۹۷ به ۶۶ و در سال ۹۸ به بیش از ۹۰ میلیارد تومان رسید که رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و افزایش حدود ۲۷۰ درصدی را طی ۲ سال شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ مقرر کردیم تا جمع‌آوری بخاری نفتی دارای علمک گاز را در این استان دنبال کنیم که این موضوع محقق شد و این در حالی است که اعتبارات استانداردسازی لرستان در سال ۹۶، بیش از ۷ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۸ به بیش از ۳۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه در سال ۹۸ به طور خاص نگاه خیران را به این استان شاهد بودیم، گفت: در همایش کمک به مناطق سیل زده که سال گذشته برگزار کردیم، ۲۱۰ میلیارد تومان جمع آوری شد و استان لرستان با دریافت ۹۷ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص داد، البته ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به سه استان گلستان، لرستان و خوزستان اختصاص یافت.

او با اشاره به اینکه ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات مدیریت بحران به استان لرستان تخصیص یافت، افزود: سال ۹۶، اعتبار خیرین ۱۲/۵ میلیارد تومان بود که در سال گذشته فقط ۹۷ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل خیرین کمک کردند.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در هیچ کدام از استان‌های کشور مدارس خشت و گلی نداریم، گفت: در ابتدای سال ۹۷ بیش از هزار کلاس خشت و گلی داشتیم که طی سال گذشته جمع آوری شد، البته اکنون مدارس سنگی و چوبی داریم که عمدتا در مناطق صعب العبور و عشایری است.

وی درباره ساخت کانون‌های پرورشی و فکری بیان کرد: اعتیار ساخت این فضا‌ها ذیل اعتبارات عمرانی استان است و ساخت با تصمیم شورای برنامه ریزی استان‌ها تعیین تکلیف می‌شود، اعتبارات سازمان نوسازی در مجموع پروژه‌های نیمه تمام خیرساز، تخریب و بازسازی مدارس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی و استانی را شامل می‌شود.

تمام مصالح استفاده شده در مدارس تولید داخل است

رخشانی‌مهر با اشاره به موضوع جهش تولید و تمهیدات سازمان برای تحقق شعار سال گفت: هیچ مصالحی جز تولید داخلی استفاده نمی‌کنیم همچنین در ساخت و تمهید لازم برای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هم تولیدات داخل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: دستگاه مصرف کننده هستیم و در جهت تحقق شعار سال که جهش تولید است به وظیفه خود عمل کردیم؛ همه ما وظیفه داریم به این موضوع توجه کرده بنابراین حتما در موضوع مدرسه‌سازی و اعتبارات جهش خواهیم داشت.

رخشانی‌مهر ادامه داد: در سال ۹۸ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی را در دستور کار دادیم و با ۱۰۰ میلیارد که اول سال تامین اعتبار سد مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات قابل دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات هوشمند سازی مدارس در حوزه پشتیبانی مدارس است، بیان کرد: البته در ساخت مدارس جدید به تجهیزات لازم هوشمند سازی در حیطه اختیارات خود توجه داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به برنامه‌های سال جاری این سازمان اشاره و اعلام کرد: دو برنامه تحولی مشارکت‌های مردمی و استقرار نظام مکان یابی مبتنی بر اطلاعات جمعیت‌شناسی را در دستور کار داریم؛ در سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خیرین در حوزه مدرسه‌سازی بوده است و در سال ۹۹ حدود ۳۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پروژه‌های مشارکتی داریم بنابراین در حوزه پروژه‌های مشارکتی شرایط مناسبی داریم.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه سامانه استقرار نظام مکان یابی، با پیشنهاد ما با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲۰ اردیبهشت رونمایی می‌شود، بیان کرد: در مرحله بعدی ورود و تکمیل اطلاعات را در دستور کار و به طور کلی قصد داریم برنامه‌های کلان را با کمک اصحاب رسانه دنبال کنیم.

رخشانی‌مهر درباره تجهیز هنرستان‌های کشور ببان کرد: طبق سیاست وزارتخانه از محل اعتبارات ۱۰۰ میلبارد تومان برای این موضوع در نظر گرفتیم همچنین در قانون بودجه ۹۹، ۴۰۰ میلیارد تومان به اعتبار مصوب ردیف تجهیز هنرستان ذیل حوزه پشتیبانی اضافه شد.

درخواست ساخت ۳ مجتمع حیات طیبه در لرستان

در ادامه علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ضمن تجلیل از ابتکار رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور برای برقراری ارتباط‌های ویدیو کنفرانسی با اصحاب رسانه در استان‌های مختلف بیان کرد: رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اهتمامی ویژه برای احیای فضا‌های آموزشی داشتند علاوه بر آن نگاه جهادی و توجه ویژه‌ای به عدالت آموزشی را در برنامه‌های سازمان نوسازی شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سال تحصیلی آینده را برای جبران این خلا آموزشی با آمادگی کامل پیش ببریم و در این میان توجه به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ضرورت دارد.

نخعی با اشاره به اینکه قدمت مدارس لرستان بیشتر از مدارس کل کشور است، بیان کرد: برای بهبود وضعیت کیفیت فضای آموزشی نیازمند افزایش اعتبارات ردیف تخریب و بازسازی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه سه استان بروجرد، الیگودرز و خرم آباد نیازمند مجتمع‌های آموزشی هستند، گفت: از مجموعه نوسازی درخواست دادیم تا سه مجتمع حیات طیبه را در این شهر‌ها داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار