طرح تردد زوج و فرد خودروها در زنجان پایان یافت

زنجان (پانا) - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان گفت: طرح ترافیکی زوج و فرد خودروها پس از یک هفته اجرا در زنجان به پایان رسید.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح تردد زوج و فرد خودروها در زنجان پایان یافت

سرهنگ مجید باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از امروز /یکشنبه ۳۱ فروردین ماه/ تردد خودروهای سواری در کلیه خیابان های سطح شهر زنجان، آزاد است و به لحاظ ترافیکی هیچ منعی در آمد و شد وسایط نقلیه وجود ندارد.

وی اظهار داشت: این طرح بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از این بیماری از ۲۴ فروردین ماه در شهر زنجان آغاز شد که در کاهش ترددهای خودرویی در هسته مرکزی شهر اثربخش بود.

باقری با تاکید بر اینکه طرح زوج و فرد خودرو در شهر زنجان به رغم اینکه به دلیل فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای اجرا و کنترل، برای پلیس راهور سخت بود اما با این وجود بی هیچ مشکلی به مرحله اجرا درآمده و خاتمه یافت افزود: درصد بالایی از مردم و رانندگان از اجرای این طرح ابراز رضایت داشته و از آن استقبال کردند اما درصد پایینی نیز چندان راضی نبودند.

وی افزود: محدودیت ها در خیابان فردوسی، خیابان امام، تقاطع امیر کبیر، بلوار کشاورز، میدان آزادی، خیابان شهدا، تقاطع سعدی، سعدی شمالی، خیابان سعدی، بلوار چمران، کوچه مشکی، خیابان شیخ فضل الله نوری و خیابان جمهوری، اعمال شد.

باقری با بیان اینکه خودروهای امدادی، نظامی، انتظامی، دولتی، معلولین و سایط نقلیه عمومی از شمول این طرح خارج بودند، تصریح کرد: ورود غیر مجاز در ساعات اعلامی به محدوده طرح تخلف محسوب شده و برخی رانندگان که مقررات مربوط به طرح زوج و فرد را رعایت نکرده بودند از سوی عوامل پلیس راهور شهر زنجان مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان با بیان اینکه محدودیت تردد صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ اعمال شد، گفت: ایجاد محدودیت برای تردد خودروها بر اساس پلاک‌های زوج و فرد، موجب خلوت شدن خیابان های هسته مرکزی شهر زنجان شده بود و در واقع طرحی موفق و کارآمد بود.

باقری اظهار داشت: در روز نخست، ماموران راهنمایی و رانندگی به رانندگانی که ندانسته و به اشتباه وارد محدوده طرح زوج و فرد شده بودند فقط به دادن تذکر و راهنمایی اکتفا کردند اما از روز دوشنبه/ ۲۵ فروردین ماه/ نسبت به اعمال قانون اقدام شد.

وی تصریح کرد: رانندگانی که طرح تردد زوج و فرد را رعایت نکرده بودند از طریق دوربین های نظارتی راهور، مورد اعمال قانون قرار گرفته و مبلغ یک میلیون ریال جریمه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار