کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط دو مترو

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، از کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط دو مترو در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط دو مترو

به گزارش روابط عمومی مترو، فرنوش نوبخت گفت: برای افزایش رفاه حال شهروندان و کاهش تعداد مسافران در هنگام استفاده از مترو تهران از روز شنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۹ سر فاصله حرکت قطارها در خط دو مترو تهران از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه کاهش یافت.

وی افزود: با کاهش نیم دقیقه‌ای در سر فاصله حرکت قطارهای خط دو توانستیم رکورد جدیدی را در کاهش سر فاصله حرکت قطارها ثبت کنیم.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه مترو تهران به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش مسافر همراه شد، تصریح کرد: ما در شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای هرچه بهتر اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی با تمام ظرفیت در حال خدمات رسانی به شهروندان هستیم و کاهش سرفاصله حرکت قطارها را با توجه به حجم بالای مسافر از خط دو آغاز کردیم.

وی با تاکید بر اینکه این خط به دلیل اتصال با خط ۵ متروی تهران تهران (صادقیه) -کرج- گلشهر از همه خطوط شلوغ تر است افزود: قطارهای دو طبقه خط ۵ از قطارهای درون شهری ظرفیت بیشتری دارند و همین باعث می‌شود حجم زیادی از مسافران از خط پنج وارد خط دو شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت قطارهای درون شهری ۳۰۰ نفر نشسته است گفت: ظرفیت نشسته قطارهای خط پنج هزار و ۵۰۰ نفر است که ۵ برابر قطارهای داخلی صندلی دارد این حجم مسافر وقتی از قطارهای کرج پیاده شده و عمدتاً برای ادامه سفر وارد خط دو می‌شوند با ازدحام چند برابری مسافران در این خط روبرو می‌شویم.

وی تصریح کرد: سرفاصله حرکت قطارهای خط پنج ۱۵ دقیقه است و زمان حرکت در خط ۲ سه دقیقه خواهد بود که بر همین اساس به ازای هر قطار خط ۵ مترو، سه قطار در خط دو خدمت رسانی خواهد کرد و امیدواریم با این کاهش سرفاصله حرکت قطارها شاهد کم شدن ازدحام جمعیت در ایستگاه تهران (صادقیه) باشیم.

نوبخت با بیان اینکه در صورت تأمین قطار این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط یک و چهار نیز اجرا می‌شود ادامه داد: کاهش سرفاصله حرکت قطارها در شرایط فعلی کار بسیار سختی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاصله گذاری در مترو تا ۴۵۰ هزار نفر قابل اجراست و می‌توانیم به خوبی طرح فاصله گذاری را اجرایی کنیم؛ اما اگر به هر دلیلی تعداد مسافران افزایش پیدا کند دیگر امکان اجرای طرح فاصله گذاری در مترو نیست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران، از مسافران خواست در زمان سفرهای خود مدیریت کنند چرا که عدم توزیع یکنواخت سفر باعث می‌شود در همه ایستگاه‌ها این طرح را به خوبی اجرای نشود.

نوبخت خاطرنشان کرد: ظرفیت ناوگان مترو مشخص است و برای جلوگیری از شیوع این ویروس هر فرد موظف است توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را رعایت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار