در گفت‌وگو با پانا

مهدی حاج باقر: مقایسه قطبی با اسکووچیچ مثل مقایسه بکن باوئر با کفاشیان است

برای دانستن اینکه قطبی مربی بوده یا نه سراغ بازیکنانش بروید؛ افشین چون به کسی باج نداد دشمن زیاد دارد

تهران (پانا) - مدیر برنامه افشین قطبی به اظهار نظر رئیس سابق فدراسیون فوتبال و ادعای عجیب او مبنی بر اینکه انتخاب افشین قطبی برای سرمربیگری تیم ملی با اجبار بوده است؛ واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مهدی حاج باقر: مقایسه قطبی با اسکووچیچ مثل مقایسه بکن باوئر با کفاشیان است

چندی پیش علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی که با روزنامه خبر ورزشی داشته است، در اظهارنظری عجیب درباره افشین قطبی گفته بود " یکجورهایی این مربی را مجبوری انتخاب کردیم، درست مثل اسکوچیچ" و همچنین مدعی شده بود "بازیکنان می‌گفتند افشین قطبی مربی نیست ".

مهدی حاج باقر که علاوه بر مدیر برنامه بودن، بهترین دوست افشین قطبی در ایران به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با پانا به اظهار نظرهای رئیس فدراسیون فوتبالواکنش نشان داد.

مقایسه قطبی با اسکووچیچ مثل مقایسه بکن باوئر با کفاشیان است

متاسفانه فدراسیون فوتبال هروقت دچار چالش می‌شود با مطرح کردن موضوعاتی سعی در پوشاندن آن خبر دارند ، مثل الان که موضوع طلب فدراسیون از فیفا مطرح شده، ناگهان کفاشیان چنین موضوعی را مطرح می‌کند. مقایسه افشین قطبی با دراگان اسکووچیچ مانند مقایسه فرانس بکن باوئر با علی کفاشیان است.

قطبی چون اهل دزدی و دلالی و باج دادن نیست، این حرف‌ها را می‌زنند

بعضی‌ها عادت کرده‌اند سم‌پاشی کنند؛ چون افشین اهل دزدی و دلالی و باج دادن نیست، این حرف‌ها را می‌زنند. شما نگاه کنید در تمام مقاطعی که افشین ایران مربیگری کرده همیشه در همه قراردادها من و افشین با هم بوده‌ایم و خبری از دلال نبوده است. ما همیشه سالم کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم بین ما و هیچ تیمی دلال وارد شود. در فولاد خوزستان هم من با آقای رضایی صحبت کردم و در نهایت با افشین حرف زدیم. بعضی در ایران این روش کار را نمی‌پسندند و دوست ندارند این‌طور باشد.

برای دانستن اینکه افشین قطبی مربی بوده یا نه سراغ بازیکنانش بروید

کفاشیان گفته بازیکنان گفته‌اند افشین قطبی مربی نیست؟ کاری ندارد شما سراغ بازیکن‌هایی مثل محسن خلیلی، شیمبا، ایمان مبعلی، کریم باقری بروید و بپرسید افشین چطور بود، برای دانستن اینکه افشین قطبی مربی بوده یا نه سراغ بازیکنانش بروید. قطبی 7 کشور مربیگری کرده و کارنامه موفقی داشته است، همین بعد از فولاد که به چین رفت تیمش را نهم جدول تحویل گرفت و به سوپر لیگ رساند. دو جام جهانی دستیار گاس هیدینگ بوده اما در ایران نتیجه نگرفته است؟ در ایران هم که پرسپولیس را در حالی قهرمان کرد که 6 امتیاز هم از تیم کم شده بود، به تیم ملی هم که رفت، در جام ملت‌های آسیا با اقتدار صدرنشین گروه شد و مقابل یکی از بهترین تیم‌های ملی کره جنوبی در طی سال‌های اخیر در پنالتی شکست خورد.

قطبی چون به کسی باج نداد دشمن زیاد دارد

چون زمانی که در ایران بود به کسی باج نداد دشمن زیاد دارد. چه در پرسپولیس، چه تیم ملی و چه سال قبل در فولاد خوزستان نشان داد واقعاً عاشق کارش است. در همین فولاد خوزستان شما از تمام بازیکنان و مدیران این تیم بپرسید که افشین چطور بوده است.

آقای کفاشیان شما 3 روز با من جلسه گذاشتی که قطبی را راضی کنم سرمربی تیم ملی شود

آقای کفاشیان شما 3 روز با من جلسه گذاشتی و از من خواهش کردی که افشین را راضی کنم برای 3 بازی انتخابی جام جهانی سرمربی تیم ملی شود و بعد هم که آمد با اشتیاق قرارداد را تا جام ملت‌های آسیا تمدید کردی.

آقای کفاشیان شما از فوتبال رفته‌ای؛ لطفاً این‌قدر درباره شخصیت‌های محبوب اظهار نظر نکن

کارنامه افشین کاملاً مشخص است، در سخت‌ترین شرایط به تیم ملی آمد و بهترین نتایج را گرفت. در جام ملت‌ها نتیجه خوبی گرفت و تیم خوبی ساخته بود، به طوری که بازی سوم در مرحله گروهی که با امارات بود تیم دوم را به زمین فرستاد و با برد 3 بر صفر صدرنشین گروه شدیم. ولی در زمان کارلوس کی‌روش برای بازی دوستانه بدترین تیم‌ها دعوت می‌شدند و تیم اول وارد زمین می‌شد. آقای کفاشیان شما از فوتبال جدا شدی و رفتی، لطفاً این‌قدر درباره شخصیت‌ها محبوب فوتبال این مملکت اظهارنظر نکن. هنوز مردم افشین قطبی را دوست دارند، این موضوع فقط مربوط به هواداران پرسپولیس نیست و هواداران استقلال هم برای او احترام قائل هستند و دوستش دارند.

قطبی کاندید سرمربیگری تیم ملی چین بود

به جای اینکه از مربی لژیونر ایران که دارای رزومه خوبی است، حمایت کنند این حرف‌ها را می‌زنند. قبل از شیوع کرونا کاندید سرمربیگری تیم ملی چین بود، شما لیگ چین را نگاه کنید مگر چند مربی بومی دارند؟ بهترین مربی‌های خارجی در این کشور حضور دارند که افشین یکی از آنهاست، مگر چین الکی به کسی پول می‌دهد؟

در نخبه‌کشی بهترین نمره را گرفته‌ایم

ما خودمان لیاقت نداریم که بهترین‌های فوتبال‌مان را حفظ کنیم. ما بهترین نمره را در نخبه‌کشی داریم. همانطور که از کی‌روش و برانکو تشکر می‌کنید با افشین برخورد کنید. افشین را چه کار دارند؟ چون جواب نمی‌دهد هر چیزی را می‌گویید؟ افشین اصلاً این اظهارنظرها را دنبال نمی‌کند که بخواهد خودش واکنش نشان دهد اما من هستم و جواب می‌دهم. یک‌بار یکی از مربی‌ها درباره افشین حرفی زده بود، افشین با او تماس گرفت و گفت ما هم حرفه هم هستیم، اگر ایرادی در تو ببینم و در رسانه‌ها بگویم که حرفه خودم را زیر سؤال بردم. ما باید ایرادها را خصوصی بگوییم که برطرف شود. من اصلاً حاضر نیستم درباره یکی از همکارانم اظهار نظر کنم. البته همان مربی که درباره افشین حرف زده بود، همین کار را کرد.

قطبی هم مثل بقیه مربی‌ها دنبال تجملات می‌رفت خوب بود؟

واقعاً برای علی کفاشیان متأسفم که درباره افشین این حرف را زده است. اگر افشین قطبی شش هفت ماه در کمپ تیم ملی در یک اتاق 8 تخته زندگی نمی‌کرد و مثل بقیه مربی‌ها خانه و ماشین آن‌چنانی از فدراسیون فوتبال می‌خواست و دنبال تجملات می‌رفت، خوب بود؟ افشین برای دیدن بازی سپاهان با اصغر حاجیلو با پراید به اصفهان رفت و وسط راه ماشین‌شان خراب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار