گفت‌وگو با مربیان فوتسال که به کمپین «نه به تحریم‌ها نه به کرونا» پیوستند

در جنگ نابرابر هستیم صدای ما را بشنوید

تهران (پانا) -  چندی پیش وزارت امور خارجه ایران کمپین اینترنتی امضا با عنوان «نه به تحریم‌ها٬ نه به کرونا» با هدف جلب توجه به تأثیر تحریم‌های امریکا علیه تهران در شرایط فعلی شیوع جهانی ویروس کرونا و همچنین آگاه‌سازی جهانی از این موضوع راه‌اندازی کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
در جنگ نابرابر هستیم صدای ما را بشنوید

به‌گزارش ایران، تحریم‌های اقتصادی، تجاری، علمی و نظامی علیه ایران در آبان 97 با خروج امریکا از برجام تشدید شد. تحریم هایی که حالا با شیوع ویروس کرونا در حوزه بهداشت و درمان، بسیار ظالمانه است. گرچه این موضوع مانع از مقابله کشورمان با کرونا نشده است. در هر حال کمپینی که توسط وزارت امور خارجه ایران راه‌اندازی شد، حاوی پیام‌هایی است و توسط چهره‌های نامدار حوزه‌های مختلف از جمله ورزش به امضا رسیده است. به همین منظور با فراز کمالوند، نیلوفر اردلان و محمد ناظم الشریعه، 3 مربی فوتبال و فوتسال گفت‌و‌گویی انجام داد و آنها از هدف‌شان برای پیوستن به این کمپین صحبت کردند.

اردلان: هدفم برداشتن گامی برای مردم کشورم است
نیلوفر اردلان، سرمربی تیم ملی زیر 23 سال فوتسال بانوان درخصوص پیوستن به کمپین «نه به تحریم‌ها٬ نه به کرونا» این‌گونه توضیح داد: «با توجه به صحبت‌های دبیرکل سازمان ملل متحد، جنگ جهانی سوم با شیوع کرونا در همه دنیا آغاز شده و همه کشورها در حال مبارزه با این ویروس خطرناک هستند. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و ما هم با کرونا در حال جنگ هستیم اما در این بین تفاوت‌هایی وجود دارد که ما را با سایر کشورهای دنیا متمایز می‌کند و آن تحریم‌های دارویی است.» او ادامه داد: «تحریم‌های دارویی امریکا مشکلاتی برای جامعه پزشکی ایران بوجود آورده و این مشکلات با شیوع کرونا در کشور ما بیش از پیش نمود پیدا کرد و به حالت بحرانی درآمد. به همین منظور یکسری از سلبریتی‌ها خواستار لغو تحریم‌های پزشکی شدند و این امیدواری وجود دارد که این تحریم‌ها لغو و مواد بهداشتی وارد کشورمان شود. ما خواستار لغو تحریم‌های دارویی هستیم و امیدواریم که این تحریم‌ها به‌زودی لغو شود و گوش شنوایی برای شنیدن صدای ما وجود داشته باشد.» سرمربی زیر 23 سال فوتسال بانوان با اشاره به اینکه احساس کردم به عنوان یک عضو کوچک از جامعه وظیفه‌ای دارم، افزود: «هدف من از پیوستن به این کمپین، برداشتن قدمی هر چند کوچک برای خودم و مردم کشورم است. کشور ما به دلیل شیوع کرونا شرایط چندان مناسبی ندارد و باید جهان بداند که این تحریم‌ها باعث شده تا دسترسی ما به اقلام بهداشتی کمتر شود. باید در این روزها برای شکست کرونا موارد بهداشتی را رعایت کنیم چرا که تنها راه مقابله با کرونا همین است.»

ناظم الشریعه: نگاه جهان به ورزشی‌ها متفاوت است
محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال آقایان هم با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم و نباید دست روی دست بگذاریم، گفت: «در حال‌حاضر کشور ما با ویروس خطرناک کرونا در حال جنگ است و تلاش مان بر این است که کاری انجام دهیم تا لوازم بهداشتی با وجود تحریم‌های ظالمانه امریکا وارد کشورمان شود. به همین دلیل تصمیم گرفتم در کمپین «نه به تحریم‌ها٬ نه به کرونا» شرکت کنم.» او در پاسخ به این سؤال که حوزه ورزش تا چه حد می‌تواند در این موضوع تأثیرگذار باشد؟ اظهار کرد: «در همه‌جای دنیا نگاه‌ها به افراد ورزشی متفاوت تر از سایر حوزه‌هاست. به‌عبارتی زمانی‌که من به‌عنوان سرمربی تیم ملی از مرز کشور خارج می‌شوم، می‌بینم که خارجی‌ها نگاه قابل احترامی به من دارند و مجامع بین‌المللی به من و اشخاص دیگری که در این حوزه فعالیت می‌کنند، احترام می‌گذارند. نگاه جهان به ورزشی‌ها متفاوت‌تر از سایر افراد است و قطعاً این موضوع باعث می‌شود تا سازمان ملل فکری برای این موضوع کند.» سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه اشخاص زیادی به این کمپین پیوستند، اظهار کرد: «کرونا باعث شده وضعیت دنیا و کشورمان به هم بریزد. یکی از آشنایان ما به‌دلیل کرونا به رحمت خدا رفت. باید همه کمک کنیم و با رعایت بهداشت فردی بر کرونا غلبه کنیم، اگر رعایت کنیم قطعاً مشکلات ما کمتر می‌شود.»

کمالوند: امیدواریم سازمان ملل خواسته ما را عملی کند
فراز کمالوند، سرمربی سابق تیم فوتبال پارس جنوبی نیز در خصوص پیوستنش به کمپین «نه به تحریم‌ها٬ نه به کرونا» گفت: «شرایط به گونه‌ای است که باید هم با کرونا و هم با تحریم‌ها بجنگیم. متأسفانه اقتصاد ما به‌دلیل شیوع این ویروس در کشور، شرایط خوبی ندارد و این تحریم‌ها هم که اضافه شده و باعث شده تا شرایط بدتر شود. تلاش ما بر این است که کشورهای دنیا صدای ما را بشنوند و بدانند ما در چه شرایط سختی در حال جنگ با کرونا هستیم. همین که کشورهای دیگر صدای ما را بشنوند، کافی است. خیلی امیدواریم که سازمان ملل خواسته ما را عملی کند چرا که خواسته ما بحق است.» او با اشاره به اینکه پیام ما به جهانیان کاملاً روشن است، بیان کرد: «ما به جهان می‌گوییم که تحریم‌های ظالمانه امریکا باعث نشده که کشورمان در مبارزه با ویروس کرونا کم بیاورد. ما مردمان سختکوشی هستیم و این را همیشه و در دوره‌های حساس به دنیا ثابت کرده‌ایم و قطعاً این‌بار هم ثابت خواهیم کرد که تحریم‌های امریکا ما را ناامید نخواهد کرد و با وجود تحریم‌های بهداشتی این ویروس را به زودی شکست خواهیم داد.»

کمالوند با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال برای پیوستن به این کمپین به خوبی اطلاع‌رسانی کرد، افزود: «قطعاً در روزهای آینده اشخاص بیشتری به این کمپین می‌پیوندند. با شیوع کرونا، جهان در شرایط بحرانی قرار گرفته و کشورها باید در این شرایط به همدیگر کمک کنند و اقلام بهداشتی را در اختیار هم قرار بدهند، نه اینکه مانع از ورود آن به برخی از کشورها شوند. با وجود تحریم‌ها و با توجه به کمبودهای کشور ما در زمینه اقلام بهداشتی، ابتلا به ویروس کرونا سیر نزولی پیدا کرده و این نشان دهنده قدرت کشور ما در مواجهه با بحران‌هاست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار