پمپئو خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

تهران (پانا) - مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با تکرار اتهامات بی‌اساس و غیرمستند، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

به گزارش ایرنا، پمپئو شنبه در توئیتی نوشت: پیش از آنکه ایران رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز کند، شورای امنیت باید تحریم تسلیحاتی آنها را تمدید کند.
این خبر تکمیل می شود.

وی با تکرار اتهامات بی اساس خود گفت : ایران سال گذشته به همسایگانش موشک‌های بالستیک شلیک کرد، تانکرهای نفتی را مین‌گذاری و متوقف کرد، به مناطق مناقشه سلاح قاچاق کرد و یک هواپیمای مسافربری را ساقط کرد. ما نمی‌توانیم این ریسک را بکنیم که ایران سلاح‌های پیشرفته‌تری خریداری کرده و زرادخانه خود را به بازیگران مسئولیت‌ناپذیر منتقل کند.
وی در ادامه ادعاهایش افزود: تحریم تسلیحاتی علیه ایران ۶ ماه دیگر منقضی می‌شود. پیش از آنکه خشونت‌های ایران تشدید شود و آنها یک رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز کنند، شورای امنیت سازمان ملل باید تحریم تسلیحاتی آنها را تمدید کند. زمان رو به پایان است.

تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد. پس از توافق برجام مقرر شد این تحریم‌ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) و پس از آنکه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرد، برداشته شود.
بیانیه مستقل قطعنامه ۲۲۳۱ از کشورهای عضو خواسته به مدت پنج سال محدودیت‌هایی را در مورد ارتباط و معاملات تسلیحاتی ایران مراعات کنند.
بر این اساس از دولت‌ها خواسته شده تا از معامله، خرید و فروش و فراهم کردن هرگونه تسهیلات مالی، مبادلاتی وترابری در مورد تجهیزات سنگین نظامی به ایران یا برای استفاده ایران به مدت پنج سال از زمان اجرای برجام یا تسلیم «گزارش جمع‌بندی مبسوط» اجرای برجام توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (هر کدام که زودتر باشد) خودداری کنند. در این بخش از قطعنامه از انواع تانک رزمی، سامانه‌های توپخانه سنگین، هواپیماهای رزمی، هلی‌کوپترهای تهاجمی، ناو، سامانه‌های موشکی نام برده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار