ترامپ احتمالا به دلیل آمار بالای ابتلا به کرونا، با اتهام‌های کیفری مواجه شود

تهران (پانا) - مجله نیوزویک آمریکا گزارش داد، دونالد ترامپ ممکن است که به دلیل نحوه تعامل اشتباهش در قبال شیوع کرونا ویروس که به مبتلا شدن تعداد زیادی از آمریکایی‌ها به این ویروس شده است، با اتهام‌های کیفری مواجه شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ احتمالا به دلیل آمار بالای ابتلا به کرونا، با اتهام‌های کیفری مواجه شود

به گزارش ایسنا از سایت ارم نیوز، این مجله در گزارشی اعلام کرد که در اواسط ماه جاری میلادی، تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در ایالات متحده به حدود ۳۰ درصد از کل مبتلایان به کرونا در جهان و ۱۹ درصد از مجموع فوتی‌های جهان رسید و این در حالی است که ساکنان آمریکا حدود ۴.۲ درصد از کل ساکنان جهان را تشکیل می‌دهند.

مجله نیوزویک نوشت که این تحولات در آمریکا در حالی رخ داده است که شیوع کرونا در ۱۲ کشور دیگر، رو به کاهش رفته است و چین نیز به تدریج زندگی عادی خود را از سر می‌گیرد.

این مجله افزوده است، در صورتی که دولت آمریکا آمادگی بهتری برای رویارویی با این بیماری را داشت، آمریکا شاهد ابتلاها و فوتی‌های بسیار کمتر و با خسارت‌های اقتصادی کمتری می‌شد و دولت آمریکا باید نسبت به عملکرد کره جنوبی در خصوص مقابله با کرونا، احساس شرمساری کند.

نیوزویک نوشت، در حالی که چین کمک‌هایی به بیش از ۵۰ کشور برای مقابله با کرونا می‌فرستد اما آمریکا از کشورهای دیگر درخواست کمک می‌کند؛ هرچند که ترامپ چندین بار گفته بود که آمریکا تجهیزات کافی را در اختیار دارد.

این مجله گزارش داد، ترامپ هشدارهای بسیاری را در دوره پیشین نسبت به این امر نادیده گرفته بود که تصمیم او برای کاهش هزینه‌های پزشکی و درمانی می‌تواند به صورت گسترده‌ای بر توانایی مسؤولان در مقابله با بیماری‌های واگیردار تاثیر بگذارد.

نیوزویک در این راستا به تصمیم ترامپ درخصوص بودجه سال ۲۰۱۹ برای کاهش تخصیصات مالی وزارت بهداشت و خدمات انسانی و مرکز مقابله با بیماری‌ها و صندوق امور فوق العاده فدرال اشاره کرد.

نیوزویک با بیان اینکه ترامپ از باراک اوباما، رئیس جمهوری پیش از خود برای هماهنگ کردن تلاش‌های بین‌المللی و عملکرد موفق در مقابله با ابولا درس نگرفت، نوشت که اوباما بیش از ۱۰ هزار نیروی درمانی را به کشورهای غرب آفریقا برای ارائه کمک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آموزش کارمندان در مراکز درمانی فرستاد که این امر به کاهش موارد ابتلا به حدود ۸۰ درصد رسید.

این مجله اظهارات و توئیت‌های تکراری ترامپ را به استهزاء گرفت که در آنها، اعلام کرده بود میانگین فوتی‌ها به دلیل ابتلا به این ویروس طی دو روز کاهش خواهد یافت و به صفر خواهد رسید و پس از آن، کاملاً ناپدید می‌شود و آمریکا در آستانه تولید واکسن است؛ اما این سخنان ترامپ در حالی مطرح شده است که مدیر خدمات پزشکی در کاخ سفید می‌گوید که دست یابی به این واکسن ممکن است یک سال و نیم طول بکشد.

این مجله در گزارش خود نوشت: اظهارات اشتباه ترامپ و کوچک شمردن این بیماری توسط او، باعث شد تا آمریکایی‌ها احتیاط کافی در پیش نگیرند که این مساله باعث ابتلاها و فوتی‌های بیشتر شد.

نیوزویک گزارش داد: بر اساس قانون آمریکا، جرم‌های ناشی از بی‌توجهی شامل قتل غیرعمد به دلیل بی‌توجهی و اهمال کاری و آگاهی فرد از این می‌شود که اقداماتش خطری بر جان انسان‌هاست. همچنین رفتارها و اقدامات غیرمسؤولانه یا شکست در اجرای وظایف می‌تواند جرم تلقی شود.

این مجله در ادامه نوشت: این سوال در حال حاضر مطرح است که آیا اقدامات غیرمسؤولانه ترامپ و کوتاهی وی و رفتارهای غیراخلاقی‌اش در این راستا بوده است. برای به دست آوردن جواب، باید از خانواده‌های بیش از ۲۸ هزار آمریکایی سوال بپرسیم که به خاطر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند و نیز از کسانی سوال بپرسیم که به دلیل این ویروس جان خود را از دست خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار